Veenendaal-Veenendaal Classic wil naar WorldTour
Veenendaal-Veenendaal Classic wil naar de WorldTour. De organisatie heeft twee grote sponsoren gevonden die grote ambities mogelijk maken, schrijft de Veenendaalse krant. Om welke investeerders het gaat, is nog niet bekend.
De nieuwe koersdirecteur Job van Schuppen: “In de afgelopen jaren hebben we als organisatie in zwaar weer gezeten en was het elke keer een grote uitdaging om de koers weer neer te zetten. Door de passie en inzet van vele vrijwilligers, gemeente en enkele trouwe sponsoren zijn we erin geslaagd om door te gaan.”
Richting WorldTour, minder inbreng Zonneveld
Hierdoor is de hoop uitgesproken om van UCI 1.1-koers te promoveren naar de WorldTour. “We hebben de garantie gekregen dat de KNWU zich bij de internationale wielerbond UCI sterk maakt voor ons voorstel”, aldus Van Schuppen, die de rol van koersdirecteur overneemt van Thijs Zonneveld. De journalist doet een stap terug. “We hebben hier veel vernieuwing aangebracht en daar zijn we allemaal trots op. Zo is de koers gered, zijn er kleinere teams gekomen en is het weer op televisie. Mijn rol is daardoor minder belangrijk en de titel ‘koersdirecteur’ zegt mij niet zoveel. Ik ben gewoon erg druk en heb daardoor weinig tijd. Dat betekent echter niet dat ik niet help waar nodig.”
De Veenendaal-Veenendaal Classic staat op 18 augustus op de kalender. Meerdere WorldTour-teams hebben de eendagswedstrijd aan hun programma toegevoegd. De afgelopen editie, toen nog onder de noemer Arnhem-Veenendaal Classic, werd gewonnen door Dylan Groenewegen.
Okidoki, zal ik doen. Ik sluit mij dan maar aan bij de reactie van Thomson (11:35h).
zo fustviking, heeft Zonneveld je iets aangedaan? Voor de rest: Als je gemotiveerd ergens binnen komt, met ideeen om een koers naar een hoger niveau te tillen door middel van veranderingen ben je innovatief gemotiveerd. Niks mis met Arry1337 zijn woordkeuze hoor.Ik ben vooral benieuwd wat de opvolgens gaan brengen en of de classic daardoor kan uitgroeien tot wat meer dan een oefenrondje.
Zoetemelk is nou ook niet het uithangbord waar je op zit te wachten, tenzij je een bejaarde veteranenkoers wilt promoten
Doet me meteen denken aan dat arme jochie van de Klaverblad verzekering reclame...
Ideeën zijn goedkoop, iedereen heeft ze. Ideeën succesvol kunnen realiseren daarentegen ...
Ja precies
Verder is het natuurlijk het beste wat ze kunnen doen. Zonneveld is een grote blaaskaak, die vooral de persoon Thijs Zonneveld tot op het narcistische toe verheerlijkt. Kortgezegd is Veenendaal-Veenendaal zowel met als zonder Thijs gewoon zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz. Nu hopen dat het AD nog snel afscheid van hem neemt, net als de NOS.
En uiteraard moet de naam terug naar ‘Dutch Food Valley Classic’.
Wat fustviking zegt: realiseren van verandering is een ander verhaal dan er over roeptoeteren. Blijkbaar is hem dat niet gelukt. Schoenmaker blijf bij je leest. Oreren bij de NOS.
Vandaag weer een dodelijk saaie etappe. Heerlijk.
LOL @Dutch Food Valley Classic
Maar jij bent natuurlijk niet objectief, Thijs heeft jouw trui aan.
Scherp!
Zag ik ook nadat ik mijn reactie getikt had ;-)