Sky rijdt Tour de France in speciaal tenue met goed doel
Sky rijdt de komende Tour de France in een bijzonder tenue. De Britse wielerploeg – met beoogd kopman Chris Froome – is een van de uithangborden voor het goede doel Sky Ocean Rescue, waarmee het aandacht wil vragen voor het gevaar van de grote hoeveelheden plastic in de oceanen.
Waar het tenue normaliter wit is met blauwe accenten, worden nu zwarte vlakken toegevoegd. Op de borst komt de naam ‘Ocean Rescue’ erbij en op de rug is een grote orka geplaatst, die zal dus goed zichtbaar zijn vanuit de helikopters.
Naast het aanpassen van het tricot, heeft Sky ook besloten om zorgvuldiger om te gaan met plastic binnen de activiteiten. Plastic dat eenmalig gebruikt wordt, zal zo veel mogelijk verdwijnen. De ploeg streeft ernaar om in 2020 helemaal zonder ‘single-use plastic’ door het leven te gaan.
“De speciale uitgave van het shirt is fantastisch en zal zeker helpen om het bewustzijn te vergroten tijdens de Tour de France”, zegt Froome in het persbericht. “Maar het is belangrijk dat de erfenis daarna doorgaat, omdat we willen voortbouwen op het geweldige werk dat Sky tot nu toe heeft gedaan met hun Sky Ocean Rescue-campagne.”
[poll id=”811″]
ik heb liever dat ze de zaak Froome snel afronden...
Feit blijft natuurlijk wel dat Sky dit niet voor niets doet. Dit is natuurlijk puur een staaltje 'maatschappelijk verantwoord ondernemen', om zieltjes te winnen en goodwill te kweken. Reputatiemanagement in vol ornaat.
De orca is cool, het streven ook, maar het doet me uiteindelijk weinig door de rotte vislucht die om de ploeg hangt. Dit hadden ze beter na afronding van de zaak froome kunnen lanceren.
Froome zelf steunt al jaren doelen in Kenia.
Jammer dat mensen dat weer moeten afdoen als een charme offensief.
Mooi dat Sky dit doet. Tenue is wel heel lelijk.
Froome stay svp even een tijdje uit de kitchen!
Chris Froome wordt hier ingezet als model; maw we kunnen vast wennen aan het idee dat hij er straks bij is in de Tour.
De wil om ten koste van alles te willen winnen wordt hier weer vakkundig geëtaleerd door de Sky ploeg. Die rode draad begint toch echt steeds zichtbaarder te worden. Ben trouwens benieuwd wat hoofdsponsor Sky daar nou van vindt. Ten koste van alles willen winnen.