Starttijden ploegentijdrit Tirreno-Adriatico
foto: Cor Vos
dinsdag 12 maart 2019 om 19:06

Starttijden ploegentijdrit Tirreno-Adriatico

Woensdag start de 54e editie van Tirreno-Adriatico. In Lido di Camaiore staat er een ploegentijdrit van 21,5 kilometer op het programma. Er zullen kortom al verschillen ontstaan tussen de klassementsrenners.

Voor het vijfde jaar op rij begint Tirreno-Adriatico in Lido di Camaiore, gelegen aan de Tyrreense Zee. En ook ditmaal kiest de organisatie voor een ploegentijdrit. De afgelopen jaren kwam BMC telkens als winnaar uit de bus. Wellicht dat CCC als opvolger die traditie in stand kan houden.

AG2R La Mondiale gaat als eerste ploeg van start. De Franse WorldTour-formatie rolt om 14.00 uur van het startpodium. Jumbo-Visma – een van de favorieten voor de dagwinst – begint om 15.15 uur aan de ploegentijdrit. De teams vertrekken overigens om de vijf minuten.

Mitchelton-Scott is de laatste formatie die vertrekt: de Australische ploeg start om 15.50 uur. Het 21,5 kilometer lange parcours is biljartvlak. Buiten een viertal haakse bochten bij het keerpunt na 10,7 kilometer, is het stoempen geblazen op de lange rechte wegen.

Starttijden ploegentijdrit flag-it Tirreno-Adriatico
14:00 flag-fr AG2R La Mondiale
14:05 flag-za Dimension Data
14:10 flag-de BORA-hansgrohe
14:15 flag-pl CCC
14:20 flag-us EF Education First
14:25 flag-fr Groupama-FDJ
14:30 flag-kz Astana
14:35 flag-es Movistar
14:40 flag-be Deceuninck Quick-Step
14:45 flag-fr Cofidis
14:50 flag-it Bardiani-CSF
14:55 flag-ae UAE Emirates
15:00 flag-bh Bahrain Merida
15:05 flag-it Neri Sottoli-Selle Italia-KTM
15:10 flag-us Trek-Segafredo
15:15 flag-nl Jumbo-Visma
15:20 flag-gb Team Sky
15:25 flag-ru Gazprom-RusVelo
15:30 flag-ch Katusha-Alpecin
15:35 flag-be Lotto Soudal
15:40 flag-il Israel Cycling Academy
15:45 flag-de Team Sunweb
15:50 flag-au Mitchelton-Scott


Lees ook onze uitgebreide voorbeschouwing op Tirreno-Adriatico met daarin een vooruitblik op de kansen van de favorieten en via welke kanalen je de koers kan volgen.

RIDE Magazine

Om te reageren moet je ingelogd zijn.