Nederlandse kopmannen stellen teleur in Luik
Wilco Kelderman, Tom Dumoulin en Bauke Mollema. Alle drie waren ze kopman bij hun ploeg. Ze konden echter niet brengen wat van ze verwacht werd. Mollema kijkt terug op zijn heuvelklassiekers van deze week: “Het is drie keer niks geworden”, zegt hij tegen de NOS.
Mollema: Ik had veel meer verwacht van deze week
De kopman van Trek Factory Racing wilde zich revancheren voor zijn tegenvallende resultaten in de Amstel Gold Race en de Waalse Pijl. “Ik had de benen niet. Bij de valpartij verspeelde ik te veel energie. Daarna was ik de enige van mijn ploeg die over was in het peloton. Ik heb geprobeerd het beste ervan te maken”, vertelt hij tegen de NOS. Uiteindelijk werd de oud-renner van Belkin 35e. “Heel teleurstellend, want ik had veel meer verwacht van deze week. Maar het is drie keer niks geworden. Soms lukt het niet zoals je wilt. Jammer, vanaf nu zal ik een beetje rust nemen en vooruitkijken naar de Tour.”
Kelderman: In zulke koersen moet alles meezitten
Ondanks dat Wilco Kelderman pech bespaard bleef, kon hij niet mee toen de favorieten versnelden op de Saint-Nicolas. “Ik ben niet super tevreden. Natuurlijk hoop je dat je van voren zit, maar het ging eigenlijk al mis toen drie van onze jongens vielen. We verloren contact met de eerste groep en het aansluiten kostte zoveel kracht”, aldus de 24-jarige kopman van LottoNL-Jumbo tegenover de NOS. “In de finale kreeg ik kramp en toen was het eigenlijk over. Onderaan de Saint-Nicolas schoot de kramp in mijn benen en dan kun je eigenlijk bijna niet verder. Dat is zo vervelend. In zulke koersen moet alles meezitten. Het was mijn eerste keer in deze koers, dus je weet ook niet wat je kunt verwachten.”
Dumoulin: Ik had de benen niet voor een aanval die telt
Op de 25e plaats kwam Tom Dumoulin over de streep in Ans, waarmee hij de eerste renner van zijn ploeg, Giant-Alpecin, was. Van tevoren verwachtte de Limburger al niet om de prijzen mee te doen, en die gedachte kwam uit. Toch wilde hij zich tonen, als de mogelijkheid daar was. “Ik wilde mogelijk aanvallen net voor de finale, maar het was niet mogelijk. Katusha reed zo’n straf tempo”, verklaart hij tegen de NOS. “Als je aanvalt, moet het een aanval zijn die telt. Niet aanvallen om maar aan te vallen. En ik had niet de benen voor een aanval die telt.”
Boom??? Na zijn val in dwars door vlaanderen sterk terug gekomen!
Voor de rest valt het inderdaad tegen.
op, 7500 hoogtemeters, hoeven ze niet voor naar Tenerife en daarna volgieten met trappist.
Jammer dat Dumoulin zo anoniem heeft meegereden in de klassiekers. Hij kon getuige zijn woorden niet veel beter: dat kan, is nog jong.
Tja - en of dat Strava ze nu zoveel beter maakt. Zoals een Ten Dam ook. Die rijdt als een dweil door het peloton en zodra zijn file op Strava staat krijgt hij honderden loftuitingen vanwege zijn geweldige prestaties. Als je daar gevoelig voor bent, kan ik me voorstellen dat je vrij snel vergeet dat je salaris daar toch echt niet van betaald wordt...
Ik volg strava niet, maar als die getallen van Kelderman kloppen, vind ik dat zorgwekkend. Suggereert toch een kleinere motor dan gedacht...
Superman, legs of steel etc.
Waarom vraagt niemand waarom hij niet 1x in beeld is geweest?
(Al is die vraag momenteel niet geheel terecht gezien zijn gebroken ribben)
Probeer het eens. Grote kans dat je vervolgens al die groupies van Ten Dam op je dak krijgt
Hij is overigens wel in beeld geweest: toen hij amechtig in het voorlaatste wiel van een nog héél grote groep aan het harken was. Ik kan me dan ook niet zo heel veel voorstellen bij het terugbrengen van Kelderman door diezelfde Ten Dam na de massale valpartij, waar Wilco achter zat.
Een goed getrainde gepensioneerde kan nog 150km rijden met 30-32 gemiddeld.
Die zijn zeldzaam, de meeste worden van de fiets gereden omdat ze denken dat zij de enige in het verkeer zijn. Om toch nog even 1 of 2 km/h sneller te zijn op het gemiddelde.
On: Het was niet veel vandaag. Deels pech en deels niet beter kunnen.
Toen was ik zeker net ff naar het toilet
Er zijn 60 jarigen die Bordeaux Paris rijden aan 35 gem dus pas op dat ze jou niet vd fiets rijden.
En als je goed bent dan ben je pech vaak voor, maar zelfs nr 2 komt ook nog terug na pech.
Had hem toevallig nog voorspeld ook.
Lbl is een koers waar nl'ers zelden id picture reden en ik denk grotendeels door te weinig
hardheid, weinig tijd om te recupereren dus te weinig inhoud. Hartslag omlaag naar 30/35, kan je 6 x nominaal trappen en kom je niet gauw int rood met kramp als gevolg, kan mi nog steeds zonder medicijnen.
Zoek nog een tuinman.
Aan het interview wat Dumoulin voor Luik-Bastenaken-Luik aan het NOS gaf was al duidelijk te zien dat hij geen goede wedstrijd zal rijden. Ten eerste heeft hij er de vorm niet voor en zelfs als hij dat wel zou hebben dan had hij er alsnog mentaal niet de kracht voor. Dumoulin geloofde totaal niet in een goed resultaat en als je dat niet doet wordt het bijna onmogelijk om dat wel te halen.
Mollema en Slagter zijn de twee die mij deze klassiekers hebben teleurgesteld. Ik dacht echt dat Mollema een stap in zijn ontwikkeling had gezet en dat betwijfel ik nu weer. Het kan nog best zo zijn dat hij dat wel heeft gedaan maar een goede Tirreno-Adriatico en één goede dag in het Baskenland zijn daar nog niet genoeg bewijs voor.