Volta NXT Classic moet op zoek naar nieuwe hoofdsponsor
Na vele jaren van samenwerking heeft Volta NXT B.V. besloten in 2025 haar laatste jaar als sponsor van de Volta NXT Classic te vervullen. Het bedrijf kijkt terug op een succesvolle periode van 14 jaar waarin de Volta NXT Classic is uitgegroeid tot een prestigieus sportevenement binnen de wielersport.
Volta NXT B.V. heeft de afgelopen jaren met trots haar naam verbonden aan dit evenement en is dankbaar voor de onvergetelijke ervaringen en de betrokkenheid van alle partners, sporters en supporters. Dit besluit is genomen in het kader van de strategische heroriëntatie van Volta NXT, waarin nieuwe sponsorinitiatieven en samenwerkingen worden verkend.
“We zijn ontzettend trots op wat we samen met de organisatie en alle betrokkenen hebben bereikt”, aldus Anniek Has, Commercieel Directeur, bij Volta NXT. “De Volta NXT Classic heeft ons veel gebracht en we kijken ernaar uit om ruimte te maken voor een nieuwe sponsor die dit prachtige evenement verder kan ondersteunen en laten groeien.”
De organisatie van de Volta NXT Classic biedt gelegenheid voor potentiële nieuwe sponsoren. Aan bedrijven, die ons bijvoorbeeld verder gaan helpen te verduurzamen en in te zetten op circulariteit en die de unieke kans willen grijpen om hun naam aan een wielerwedstrijd te verbinden.
“We bedanken Volta NXT voor hun jarenlange steun en vertrouwen”, zegt Jean Demollin, voorzitter Volta NXT Classic. “Het is dankzij hun toewijding dat het evenement is gegroeid tot wat het nu is. Een wielerevenement van hoog niveau waarbij de “next generation” centraal staat. Kijk maar naar onze erelijst met toen nog toekomstige kampioenen, maar ook naar initiatieven als de Kids Cycling Tour en de recente initiatieven voor een duurzame toekomst. We kijken ernaar uit om met een nieuwe partner dit succes verder uit te bouwen en vragen geïnteresseerden dan ook contact met ons op te nemen.”
In 2025 heeft de Volta NXT Classic ambitieuze plannen om groots uit te pakken. Een uitdagend parcours en een hoogwaardig deelnemersveld, zowel bij de dames als de heren, vormen de kern van het evenement. De organisatie zet belangrijke stappen op het gebied van duurzaamheid en circulariteit, een traject dat het twee jaar geleden is gestart en dat tot nu toe zeer positief is ontvangen. Het doel is om ons te onderscheiden en de focus te leggen op “the next generation”.
Demollin: “We willen de toekomstige generatie renners en rensters een podium bieden en andere evenementen en bedrijven inspireren. Daarbij blijven we actief zoeken naar manieren om partijen te verbinden en hen een platform te bieden om duurzaamheidsinitiatieven zichtbaar te maken en te stimuleren.”
Om te reageren moet je ingelogd zijn.