Voor Jurgen Mettepenningen was deal met Cibel ‘niet zo evident’ na noodgedwongen vertrek
Video Jurgen Mettepenningen heeft in groente- en fruitbedrijf Cibel een nieuwe naamsponsor gevonden van zijn ploeg Pauwels Sauzen. “Door het noodgedwongen vertrek van Bingoal als tweede naamsponsor kwam er een plaats vrij en heeft Cibel die kans met twee handen gegrepen. Ze staan vanaf 1 januari in de naam”, verklaart de teammanager van de crossploeg aan WielerFlits.
Cibel is al enige tijd verbonden aan de veldritploeg van Mettepenningen met kopmannen Eli Iserbyt en Michael Vanthourenhout. Toch was het geen simpele onderhandeling om Cibel binnen te slepen als opvolger van Bingoal, dat moet stoppen vanwege de gewijzigde wetgeving rondom gokreclame in de sport. “Het was niet zo evident, we zijn er toch een tijdje mee bezig geweest”, geeft Mettepenningen toe.
“Het gaat om haalbare budgetten”, gaat hij verder. “Het is budgettair haalbaar voor bedrijven, maar je moet wel die stap durven zetten als bedrijf. Uiteindelijk mag ik zeggen dat we met de familie-De Witte fantastische mensen bij ons hebben. De komende jaren zijn we verzekerd van de financiële ruimte om verder te werken op hoog niveau.”
‘Nieuw sponsorbloed naar het veldrijden, dat geeft ons bestaansrecht’
Dat Mettepenningen bij het fruitbedrijf uitkwam, was niet heel gek. “Cibel is relatie-gebonden, maar ik heb ook fastfoodketen Quick naar binnengekregen. Dat zijn bedrijven die nog nooit de koers hebben meegemaakt van dichtbij”, legt hij uit. “We halen nieuw sponsorbloed naar het veldrijden, daar mogen we trots op zijn en dat is ook nodig. We mogen heel fier zijn op onze ploeg.”
“Het is belangrijk dat crossploegen zoals Baloise Trek Lions en de onze bestaansrecht hebben, niet alleen de WorldTeams met een crosser in de ploeg”, is Mettepenningen duidelijk. “Wij hebben een bestaan in de veldritwereld. Ik denk dat dit het voorbeeld is dat de veldritwereld nog heel lang niet dood is en nog lang zal bestaan. Ik zag de Koppenbergcross, die is nog altijd populair. Met zijn allen zijn we goed bezig, elke organisatie… Laat het publiek ons merk maar in de armen sluiten en werken naar de toekomst toe, dat veldrijden nog vele jaren wintersport nummer 1 kan zijn.”
Om te reageren moet je ingelogd zijn.