Amacx nieuwe voedingspartner van Jumbo-Visma
Na SRAM, Oakley en Nimbl is er nog een sponsorwisseling van Jumbo-Visma aangekondigd. De komende twee jaar levert Amacx de sportvoeding voor de Nederlandse ploeg.
Sinds 1 januari 2023 is de ploeg overgestapt van Neversecond op de sportvoeding van het Nederlandse Amacx. Daarvoor optimaliseerde Amacx hun assortiment in samenwerking met Martijn Redegeld, sportvoedingsdeskundige bij Jumbo-Visma. “De sportdranken, -gels en -bars waren in de basis al heel goed, maar ze bevatten nu exact de juiste samenstelling voor onze schaatsers en renners. Daardoor sluiten ze perfect aan bij onze overkoepelende racestrategieën. Dat er verschillende smaken van alle producten verkrijgbaar zijn, is ook een pre. Renners kunnen op deze manier variëren en dat is geen overbodige luxe tijdens een lange rit”, stelt hij.
Naast de sportvoeding van Amacx, gaat Jumbo-Visma ook gebruik maken van producten van het merk Dole, wat gespecialiseerd is op het gebied van verpakt fruit. De producten gaan onder andere gebruikt worden in desserts of als tussendoortjes. “De fruitcups van Dole bevatten geen toegevoegde suikers, zijn mooi geportioneerd en hebben een heel lange houdbaarheid buiten de koelkast waardoor je nooit misgrijpt. Op deze manier kunnen we het team op elk gewenst moment fruit serveren”, legt performance chef Karin Lambrechts uit.
Naast Amacx en Dole werkt Jumbo-Visma ook samen met Grand’Italia, The Greenery, de Bisschopsmolen, Campina en De Rotterdamsche Oude. Dat laatste merk kwam recent aan boord als sponsor van de schaatsploeg. Ook is Maurten terug als partner van de ploeg, zij het in een andere rol. Het Zweedse bedrijf werkt samen met de geel-zwarte ploeg aan “innovatie en optimalisatie van diverse voedingssupplementen en de performancestrategieën die daarbij komen kijken”, zo valt te lezen in het persbericht.
Om te reageren moet je ingelogd zijn.