Intermarché-Wanty gaat koersen op prototypes van nieuwe sponsor Hutchinson
Materiaalzone Hutchinson keert terug in de WorldTour, als sponsor van Intermarché-Wanty. Het Franse bandenmerk en de Belgische ploeg gaan een samenwerking voor meerdere jaren aan. Al in de Tour Down Under moet de ploeg daar de vruchten van gaan plukken, waar ze met prototypes van nieuwe banden gaan rijden.
Dat begint al in de eerste WorldTour-koers van het seizoen, want de Belgische ploeg gaat in Australië starten met een band die nog als prototype gemarkeerd staat, zo valt te lezen in een persbericht van de bandenleverancier. “Toen we een paar jaar geleden als een van de eersten overgingen naar tubeless banden, wonnen we een significant voordeel aan snelheid. Nu alle ploegen tubeless rijden, zoeken we weer een technologisch voordeel”, vertelt Mikey van Kruiningen, verantwoordelijk voor het materiaal bij de ploeg.
“Met Hutchinson hebben we een partner gevonden die met ons wil werken aan een band met goede grip, wat de achilleshiel is van het tubeless-systeem, zeker in natte omstandigheden. Voortbouwend op de kennis die is opgedaan tijdens de ontwikkeling van de Blackbird-band, ontwikkelen we nu nieuwe tubeless banden van Hutchinson Racing Lab. Deze nieuwe brede banden combineren een superlicht gewicht met een hoge rolweerstand en uitzonderlijke grip – onze coureurs noemen het niet voor niets de ‘MotoGP-band. We zijn al vroeg begonnen met het uitgebreid testen van de prototypes, zowel in de bergen als op de kasseien, met uitstekende resultaten”, voegt hij toe.
Om te reageren moet je ingelogd zijn.