Kona eerste slachtoffer voorraadproblematiek? Overname aanstaande
Materiaalzone Afgelopen weekend vond in Monterey, Californië de Sea Otter Classic plaats: een mountainbike-wedstrijd met daarbij één van Noord-Amerika’s grootste wielerfestivals, waar meer dan 900 wielermerken als exposanten aanwezig waren. Kona was één van de merken die de aandacht trok, maar niet op positieve wijze.
Volgens datzelfde platform zou er de volgende dag al een meeting plaatsvinden met al het personeel en het management. Ondertussen is de aap achter de bijzondere move uit de mouw gekomen: het moederbedrijf van Kona, Kent Outdoors, heeft vrijdag aangekondigd het fietsenmerk van de hand te doen.
Kent Outdoor nam Kona in 2022 over van de oprichters, maar wil nu dus alweer van het fietsenmerk af. “Deze stap stelt het bedrijf in staat om haar middelen te richten op investeringen in haar belangrijkste watersportactiviteiten. De fietsindustrie heeft te maken gehad met zeer grote uitdagingen in de post-COVID-wereld en KONA is niet immuun geweest voor deze tegenwind”, tekent BRAIN een verklaring op namens het moederbedrijf.
Daarmee lijkt de verkoop van Kona een direct gevolg te zijn van de voorraadproblematiek die de wielerindustrie stevig in zijn greep houdt. Afgelopen maanden leek Kona daar al behoorlijk last van te hebben, gezien de exorbitante kortingen die ze op hun website boden; er was zelfs sprake van 2-voor-1 acties op fietsen.
Om te reageren moet je ingelogd zijn.