Van wolvenroedel naar losgeslagen dinosauriërs: Soudal-Quick-Step heet in de Vuelta T-Rex Quick-Step
foto: Wout Beel
donderdag 15 augustus 2024 om 16:50

Van wolvenroedel naar losgeslagen dinosauriërs: Soudal-Quick-Step heet in de Vuelta T-Rex Quick-Step

Materiaalzone Nee, het is geen grap: The Wolfpack wijzigt tijdens de Ronde van Spanje 2024 haar naam. Mikel Landa – die door de ploeg gekscherend omgedoopt is tot Mikel Landismosaurus Rex – en co zullen niet rondrijden als Soudal Quic-Step, maar als T-Rex Quick-Step. Het tenue is ook aangepast. T-Rex is een merk van hoofdsponsor Soudal.

Een must-have voor wielerfans! Op 20 september verschijnt er weer een nieuwe RIDE Magazine. Onze 172 pagina’s dikke najaars-editie staat weer vol met prachtige wielerverhalen om heerlijk van te genieten. Bestel jouw exemplaar nu online voor slechts € 9,95. Snelle beslissers ontvangen 15 euro korting bij FuturumShop. RIDE extra voordelig lezen? Neem dan nu een abonnement en krijg 20% korting!
Tijdens de Spaanse grote ronde zullen er verschillende activiteiten plaatsvinden rondom het team met het dinosaurus-thema. Met de Baskische kopman Landa hoopt de ploeg het podium te halen in het speciale tenue. “Ik vind het een cool ontwerp. Het gezicht van een dinosaurus is iets heel anders dan we gewend zijn in het peloton. Ik denk dat dit een iconisch ontwerp is dat veel mensen zich nog lang zullen herinneren. Het is een geweldige manier om Soudal te bedanken en een van hun merkten te promoten. Het zal veel aandacht trekken.”

Nuno Ribeiro is het hoofd van de Zuid-Europese afdeling van Soudal en hij is blij dat de ploeg vanuit Lissabon zal vertrekken als T-Rex Quick-Step. “Dit is een geweldige kans om ons merk T-Rex te benadrukken. Het staat voor duurzaamheid, kracht en innovatie: kwaliteiten die perfect aansluiten bij de geest van het wielrennen. Het rebranden van de ploeg naar T-Rex Quick-Step weerspiegelt Soudals strategische focus op het promoten van T-Rex als toonaangevend merk in de markt voor lijmen en kitten.”

foto: Wout Beel

RIDE Magazine

Om te reageren moet je ingelogd zijn.