Barry Markus koerst vanaf 1 oktober voor Monkey Town
donderdag 14 september 2017 om 17:05

Barry Markus koerst vanaf 1 oktober voor Monkey Town

Barry Markus heeft zijn contract bij Pauwels Sauzen-Vastgoedservice afgekocht. De 26-jarige Amsterdammer is per 1 oktober niet meer in dienst bij de Belgische Continental-formatie. Markus komt vanaf dan uit voor de Nederlandse Monkey Town-ploeg.

Teammanager Paul Tabak bevestigt aan WielerFlits dat Markus in oktober twee koersen met de ploeg gaat rijden in China. “Barry is op dit moment op test mee naar de Tour of Poyang Lake (een twaalf etappes tellende rittenkoers, red.). Hij rijdt met ons ook de Tour of Taihu Lake (2.1-koers, red.) en Tour of Hainan (2.HC-koers). Daarna zien we wel verder. Wel zijn wij op zoek naar een sprinter voor volgend jaar.” Of Markus blijft, moet de komende maanden blijken.

RIDE Magazine
31 Reacties
Sorteer op:
14 september 2017 17:12
Paul Tabak uit Monkey Town hoe verzinnen jullie het!
14 september 2017 17:12
Ben benieuwd of ie dan wel eens een wedstrijd kan uitrijden
14 september 2017 17:32
@hartstikkebedankt eergisteren sprintte hij zelfs naar een 2e plaats in Poyang Lake. Hij is gemotiveerd
14 september 2017 17:33
Lijken mij voor Markus een aantal hele mooie koersen om sprints te betwisten. Hopelijk kan hij zich ertussen gooien.
14 september 2017 17:34
Zag hem rijden in rush hour nijmegen maar daar kan wel 15 kilo vetmassa af.
14 september 2017 17:35
Weer zo'n renner die na vertrek bij TLJ beter is gaan presteren.
14 september 2017 17:36
Barry bitterbal koerst die nog steeds..
14 september 2017 17:38
Ik wist niet dat hij nog koerste.... dit jaar ben ik hem nergens in uitslagen tegen gekomen (of heb ik zo slecht gekeken?)
14 september 2017 17:46
Nee koos1, hij kwam er dit seizoen nog niet aan te pas. Wat de reden daarvan is weet ik ook niet. Deze koersen moeten hem goed liggen.
14 september 2017 17:56
Is het zo laat in het seizoen niet handiger om gewoon te wachten tot volgend seizoen in plaats van je contract af te kopen?
14 september 2017 18:24
Ik ben wielerjournalist en ik heb Barry enkele weken geleden gesproken en hij zei zelf ook dat zijn uitslagen zeker niet super waren, dit jaar een 2e plaats in een kermiskoers en daar houdt het op. Hij is ook flink wat kilo's bijgekomen en dit zou niet komen door een gebrek aan motivatie maar eerder te wijten aan de ploeg waarin hij reed. Sauzen Pauwels stopt ermee na dit seizoen vanwille de enorm slechte organisatie e.d. en daar hebben de renners zeker onder geleden. Ook zei hij dat hij terug op het niveau van zijn Vacansoleil tijd wilt komen maar dat dit tijd nodig heeft en dat hij gaat vermageren en bij zijn nieuwe ploeg zich volledig gaat richten op de sprints om zo terug vertrouwen te krijgen en terug de oude Barry Markus te worden. Afwachten of dat ook het geval zal zijn maar aan motivatie zeker geen gebrek.
14 september 2017 18:25
@Mathieu
Heb je het artikel überhaupt gelezen?
14 september 2017 18:40
@r525
Ja, dat wel en misschien heb ik mijn vraag wat onhandig geformuleerd.
Ik vroeg me vooral af of hij bij Sauzen Pauwels niet ook nog een aantal koersen had kunnen rijden dit jaar. Ja, hij kan nog een aantal Chinese koersen rijden namens Monkey Town, maar had hij dan namens Pauwels Sauzen überhaupt geen koersen meer gereden? Of is het aantal koersen niet de enige beweegreden om over te willen stappen, zoals Cyclinglover suggereert.
14 september 2017 18:45
@MathieuMoller de hoofdreden is dat sauzen Pauwels nog zeer weinig wegkoersen rijdt en dat Markus voorlopig nergens meer opgesteld stond. En als de omkadering zo slecht is e.d. kan je evengoed vertrekken
14 september 2017 18:57
'Barry Varkus'

Aan hem de uitdaging dat dit geen vaste bijnaam wordt :)
14 september 2017 18:59
En zn contract "afkopen" kost hem exht niks hoor, pauwels is ook blij met wat loon minder betalen
14 september 2017 19:01
@Cyclinglover
Slechte omkadering wil ik best geloven, maar is op een acceptabel gewicht blijven niet vooral de verantwoordelijkheid van de renner zelf?

Al kan ik me wel voorstellen dat je moraal naar nul zakt als je de WorldTour hebt meegemaakt en dan bij een houtje-touwtje ploeg terecht komt.
14 september 2017 19:06
@Cyclinglover. Er is niets fout met de omkadering van Pauwels Sauzen-Vastgoedservice. Wel met de ingesteldheid van Barry Markus. Hij loste in elke wedstrijd net iets te snel om hem nog veel op te stellen. Vermageren? Beloofde hij in december vorig jaar ook...
Kilo's bijkomen is niet door gebrek aan motivatie, maar door de ploeg? Suggereert u dan dat ze hem daar op stage naar de frituur stuurden? Of hoe moet ik dat interpreteren?
Nog dit? Pauwels Sauzen-Vastgoedservice is het team waar wereldkampioen CX Wout van Aert de voorbije drie jaar reed, vooraleer hij naar 'team Nuyens' verhuisde. Die stond anders niet te dik
14 september 2017 19:11
Wat heeft Barry er een zooitje van gemaakt. Mag een voorbeeld nemen aan Groenewegen: van laag naar hoog in plaats van omgekeerd. Markus heeft talent om er iets van te maken maar mist karakter.
14 september 2017 19:19
Was Barry contractueel verplicht om de frietsaus voor te proeven? Dan mag hij nu wel oppassen voor zijn longen :D
14 september 2017 19:19
Monkey Town heeft dit jaar nog geen koers gewonnen. En Team Pauwels sauzen stopt er aan het eind van het jaar toch mee. Althans, met de wegploeg, ze gaan als crossploeg verder.
14 september 2017 19:27
Lijkt me sterk dat dit aan de ploeg ligt. Hij kan beter stoppen dan op deze manier achteruitboeren.
14 september 2017 19:36
@tsjuule geloof me, de omkadering is slecht. Ik heb het meermaals zelf gezien, renners die geen trainer hebben, ze moeten hun eigen wielen meebrengen naar de wedstrijd, geen masseurs, geen lange termijn programma,... En ja gewicht heeft natuurlijk te maken met zichzelf maar als je niet tevreden bent bij je ploeg gaat je motivatie naar beneden, diezelfde motivatie heeft hij naar eigen zeggen wel terug gevonden en hij zei echt om te gaan werken aan het gewicht en aan de snelheid (onder meer op de piste). Het te vroeg lossen is daar een gevolg van. Elke kilo teveel kan gemist worden. En uw stelling over van Aerts klopt maar hij heeft het vertrouwen, de zekerheid dat hij het kan en de toekomst en het vertrouwen van heel België. De omkadering van de crossploeg is trouwens niet dezelfde als van de wegleggen waar voornamelijk Kevin Hulsmans aan de leiding staat. Ook David Boucher heeft dit probleem meermaals aangekaart. Begrijp me dus niet verkeerd. Dat Barry te veel weegt is volledig aan zichzelf te wijten maar de prestaties die daarmee samenhangen volgen wel wanneer de omkadering klopt.
14 september 2017 19:54
@horsm
Je weet toch dat de opleiding voor de jonge renners bij TLJ één van de beste ter wereld is!
Althans .... dat zegt die Zeeman zelf, dus dan zal het wel waar zijn.
14 september 2017 21:39
Bedankt voor de uitleg, Cyclinglover.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.