Orica-BikeExchange presenteert donkerblauw tenue met groene accenten
Orica-GreenEDGE gaat met onmiddellijke ingang Orica-BikeExchange heten. Volgens CyclingTips presenteert de ploeg op donderdag het tenue, dat de ploeg al in de Tour de France gaat dragen. De nieuwe sponsor bindt haar naam voor een jaar aan de Australische WorldTour-formatie.
BikeExchange is een Australische marktplaats voor alles wat met fietsen te maken heeft. Ook in landen als de Verenigde Staten, Nieuw-Zeeland, Duitsland, België en Nederland groeit het concept volgens CyclingTips, dat een partner is van BikeExchange, snel. Ook in het Verenigd Koninkrijk en Ierland hoopt het bedrijf binnenkort van de grond te komen. “Het sponsoren van een profploeg geeft ons een enorme kans om ons merk wereldwijd onder de aandacht te brengen”, vertelt BikeExchange co-founder Jason Wyatt. “We zijn al sinds het begin betrokken bij het team en hebben het zien groeien. Dit titelsponsorschap brengt een unieke kans met zich mee om miljoenen mensen te bereiken en we kijken uit naar de kansen die voor ons liggen.”
Ritzeges en Tour-eindzege in volgende jaren
Tegenover The Australian Financial Review geeft teameigenaar Gerry Ryan aan dat hij de komende seizoenen mikt op de eindzege in de Tour de France. “We gaan dit jaar voor één of twee ritzeges en hebben een aantal etappes geïdentificeerd waarin dit mogelijk is. Maar ik denk dat we in 2017 en 2018 in een positie komen waarin we een serieuze gooi kunnen doen naar de eindzege in de Tour. We gaan steeds meer voor het algemeen klassement en bouwen daar een team omheen. “Ryan geeft niet aan welke renner het in het klassement van de Tour moet gaan doen komend seizoen, maar hij lijkt te hinten op the Colombian Kangaroo, zoals Ryan hem zelf noemt: Johan Esteban Chaves. De Colombiaan werd het voorbije jaar vijfde in de Vuelta a España en onlangs nog tweede in de Giro d’Italia.
Update donderdag 30 juni, 9.00 uur: Nieuw donkerblauw tenue met groene accenten
Orica-BikeExchange zal de Tour de France aanvatten met een fonkelnieuw donkerblauw tenue met groene accenten. Het witte is verdwenen uit de het shirtje van de Australische ploeg. De eerste reacties wezen naar de tenues van Movistar, die dezelfde kleurencombinatie hebben.
Hoezo zou een internet bedrijf niet kapitaal krachtig kunnen zijn? Er zijn tal van e-commerce voorbeelden van succesvolle internet bedrijven. Ook in nederland zijn er grote spelers, zal hier geen reclame maken.... In een land als Australië waar geen fietsenmaker in ieder dorpje zit en de afstanden nogal wat groter zijn dan tussen 2eExloërveensekanaal en Schubbekutteveen biedt een webwinkel uitkomst.
Edit: Laat maar... dat zijn niet de woorden van de sponsor, maar van de teameigenaar
BikeExchange is al een sponsor van de ploeg sinds het begin
@ verweggistan Greenedge is geen bedrijfje. 14.500 werknemers. Omzet bijna 7 mrd Aud en winst bijna 700 mln Aud. ( Data 2012/13 bron wiki ). Een echte Multi national.
Edit: Jij bedoelt Orica. https://nl.wikipedia.org/wiki/Orica_(bedrijf)
Ik was inderdaad abuis, Tnx voor de verbetering ;-)