Brian Kamstra krijgt profcontract bij Novo Nordisk
woensdag 28 oktober 2015 om 13:50

Brian Kamstra krijgt profcontract bij Novo Nordisk

Brian Kamstra stapt van het development team over naar de ProContinentale ploeg van Novo Nordisk. De 22-jarige Assenaar breng het aantal Nederlandse renners bij de Amerikaanse diabetesformatie daarmee op vier. Gerd de Keijzer, Ruud Cremers en Martijn Verschoor verlengen hun contract.

Kamstra reed pas sinds begin dit jaar voor het opleidingsteam, waarvan ook de Fransman Mehdi Benhamouda over komt. De afgelopen maanden was hij stagiair bij de ProContinentale hoofdmacht. Hiervoor reed hij de USA Pro Cycling Challenge, maar in de derde etappe moest hij afstappen. De twee vervangen de Belg Thomas Raeymaekers en de Duitser Simon Strobel, die stopten met wielrennen. Novo Nordisk contracteert alleen renners met diabetes, om daarmee aandacht te vestigen op de ziekte en te tonen dat men er nog steeds topsport mee kan bedrijven.

RIDE Magazine
6 Reacties
28-10-2015 15:38
leuk dat ook hij een kans krijgt ...

viel me wel op dat Novo Nordisk veel beter presteerde in 2015 tov eerdere jaren
28-10-2015 16:16
Leuk voor die jongen, maar wel een beetje krom dat hij Proconti kan worden vanwege zijn ziekte. Heeft eigenlijk niet eens het niveau van een goede clubrenner...
28-10-2015 18:37
Leuke ploeg met een paar leuke renners.
Alleen mogen ze wel wat meer in de picture rijden.
28-10-2015 21:42
Supergaaf, heb hem nog weleens geklopt in de sprint op de 1500m! Heeft oa deelname EK cross junioren in de atletiek op zn naam, 2 jaar geleden geswitch ivm gezondheidsklachten!
Erg goede hardloper sinds net aan het wielrennen!
29-10-2015 01:33
Pannenkoek: dan ben jij met lopen geen pannenkoek. Ik ken Kamstra een beetje (ben zelf ook een loper, lange afstand weliswaar) en dat was echt een talent! Hopelijk komt het er nu op de fiets uit.
29-10-2015 08:01
Pannenkoek, dan kun je inderdaad hard lopen. Kamstra is de tweede loper die wieler prof wordt binnen enkele jaren na Brian Bulgac.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.

RIDE Magazine