Ceylin del Carmen Alvarado kende verre van vlekkeloze aanloop richting eerste Wereldbeker
foto: Cor Vos (archief)
zondag 24 november 2024 om 13:47

Ceylin del Carmen Alvarado kende verre van vlekkeloze aanloop richting eerste Wereldbeker

Ceylin del Carmen Alvarado wordt gezien als een van de favorieten voor de zege in de eerste Wereldbeker van het seizoen in Antwerpen, maar de renster van Fenix-Deceuninck klonk voor de start niet al te optimistisch. Alvarado was in aanloop naar de Scheldecross namelijk ziek.

Een must have voor alle wielerfans! Met de Black Friday deal van RIDE Magazine haal je het ideale cadeautje voor de feestdagen in huis. Voor slechts € 13,95 ontvang je de najaars- en de winter-editie in jouw brievenbus. Dat betekent meer dan 300 pagina’s aan schitterende wielerverhalen. Wacht niet te lang, want OP=OP. Bestel nu jouw magazines en verzeker je van uren leesplezier.

“Ik heb niet echt een goede week achter de rug”, vertelde de Rotterdamse met Dominicaanse roots voor de start aan Sporza. “Ik was namelijk wat ziek en mijn lichaam wilde niet echt meewerken. Ik heb zo niet echt kunnen trainen. We zullen zien hoe het gaat.”

Het is voor Alvarado te hopen dat ze tijdens de cross geen last heeft van haar ziekteperikelen, en ‘gewoon’ kan meestrijden om de zege. De 26-jarige crosser – die dit veldritseizoen al goed was voor zes overwinningen – was vorig jaar nog de sterkste in de Wereldbeker.

Alvarado liet eerder – in gesprek met WielerFlits – nog weten dat ze ‘bijna alle manches’ van de komende Wereldbeker zal betwisten. De Wereldbeker is dit jaar een stuk compacter dan voorgaande seizoenen. Het regelmatigheidsklassement begint op 24 november dus in Antwerpen en wordt op 26 januari afgesloten in Hoogerheide. In totaal bevat de Wereldbeker twaalf crossen.

“Ze staan er zo goed als allemaal op. Ik denk dat ik ze op één na of zo allemaal wel rijd. Het is wel heel veel op korte tijd. Misschien is het voor de meesten van ons ook te veel. Je zal uiteindelijk hier en daar moeten schrappen.”

RIDE Magazine

Om te reageren moet je ingelogd zijn.

RIDE Magazine