woensdag 25 juli 2018 om 14:51
Daniel Martin vraagt om verbod op opmerkelijke daalhouding
Daniel Martin heeft de internationale wielerunie UCI om een verbod gevraagd op de opmerkelijke daalhouding van enkele renners, waarbij zij op de bovenbuis zitten. Julian Alaphilippe hanteerde gisteren die techniek bijvoorbeeld op weg naar zijn ritzege in Bagnères-de-Luchon. De Ier van UAE Emirates deed zijn oproep vanmorgen op Twitter.
Een must have voor alle wielerfans! Met de Black Friday deal van RIDE Magazine haal je het ideale cadeautje voor de feestdagen in huis. Voor slechts € 13,95 ontvang je de najaars- en de winter-editie in jouw brievenbus. Dat betekent meer dan 300 pagina’s aan schitterende wielerverhalen. Wacht niet te lang, want OP=OP. Bestel nu jouw magazines en verzeker je van uren leesplezier.
Martin, momenteel tiende in de Tour de France, maakt zich niet zozeer zorgen over het profwielrennen, maar wel over de jeugd. “Profrenners beschikken wellicht over de juiste vaardigheden. Hoeveel kinderen brengen zichzelf echter in gevaar als ze proberen na te doen wat ze op televisie zien?”
De Ierse klassementsrenner kreeg veel bijval op Twitter. Anderen reageerden echter gekscherend op zijn oproep en vroegen zich af of er dan misschien ook een maximum snelheid moet worden ingevoerd.
[poll id=”889″]
O.a. 4 man van het Nerderlandse Willebrord Wil Vooruit die naar het ziekenhuis konden....
Ook in de Tour laatst nog die jongen van Fortuneo die door een gaatje in de weg de controle verloor en hard de berm in ging.
Rij zelf ook niet graag in de buurt van renners die zo afdalen, kan me heel goed vinden in de vraagtekens die Martin stelt bij deze houding.
Verbieden dus. Die onzinnige "gaan we dan straks ook X en Y verbieden?" vergelijkingen slaan nergens op.
Kan zelf niet dalen dus moeten we het op een andere manier doen....en dan het op kinderen gooien (ja ik heb kinderen en ja doen ook aan wielrennen en willen niet eens op de buis zitten).
Hoe Alaphilippe daalde was gewoon prachtig....
Erg benieuwd hiernaar, maar we zullen wel nooit weten of Martin hierover een punt heeft.
Je weet ook dat Froome die positie inmiddels niet meer hanteert? Hij hanteert nu die top tube 2, 3 of 4.