Deceuninck nieuwe hoofdsponsor van ploeg-Lefevere
Patrick Lefevere heeft in Deceuninck Plastics een nieuwe hoofdsponsor gevonden voor de komende jaren. Het Belgische bedrijf tekent een contract voor de komende drie seizoenen als hoofdsponsor en naamgever van de WorldTour-formatie. De naam voor 2019 wordt Deceuninck-Quick-Step.
Deceuninck Plastics heeft zich voor minstens drie jaar verbonden aan de ploeg-Lefevere, met de optie voor meerdere seizoenen. Het is een beursgenoteerd bedrijf uit Roeselare dat gericht is op kunststofverwerking, waarbij het onder meer ramen, deuren, daken en gevels verwerkt. Deceuninck is actief in meer dan 75 landen in Europa, Azië en Noord-Amerika en heeft meer dan 2.800 werknemers.
‘Resultaten garanderen exposure en zichtbaarheid’
Lefevere is uiterst tevreden met de geldschieter. “Door hun inzet en die van de andere partners kan de ploeg in de toekomst denken en verder bouwen op wat we dit buitengewone seizoen hebben bereikt. We hebben laten zien dat we een van de grote spelers zijn, onze resultaten garanderen exposure en internationale zichtbaarheid”, legt de ploegbaas uit.
Hij vindt gelijkgestemden binnen Deceuninck. CEO Francis Van Eeckhout stapt niet voor niets in het wielrennen: “Deze hooggewaardeerde overeenkomst biedt veel commerciële kansen voor Deceuninck en onze klanten. Ik heb er vertrouwen in dat dit een mijlpaal is voor het bedrijf.”
Jérôme De Bruycker ziet als marketing manager van de Europese tak veel mogelijkheden op campagnes. “Daarin kunnen wij onze passie voor innovatie, ecologie en design illustreren. De continue media-aandacht over het hele jaar zal ons merk versterken en zal ons helpen om de voorkeur van de klant te worden”, zegt De Bruycker.
Zoektocht
Ploegbaas Lefevere was al een tijd op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor, nadat Quick-Step bekendmaakte een stap terug te doen. De laminaatfabrikant gaat verder als subsponsor en blijft dus ook in de naam. De zoektocht naar een nieuwe geldschieter verliep de laatste weken moeizaam. “Mijn ambities worden bepaald door het budget. En dat budget wordt steeds kleiner”, gaf Lefevere eerder aan.
Mede daardoor werden Fernando Gaviria en Enric Mas genoemd bij respectievelijk UAE Emirates en Astana, maar die transfers lijken door de komst van Deceuninck van de baan. Jhonatan Narvaez wordt naar alle waarschijnlijkheid weggekocht door Sky.
Had eigenlijk een multinational verwacht. Gaviria zal nu wel/niet blijven?
Tijd voor vakantie? Dan kiezen we voor...
Goed om weer nieuwe sponsoren te zien in de wielersport.
( powered bij Lidl of stoppen die ? )
http://www.deceuninck.be/nl/blog/wielertraditie-nieuwe-toekomst