Dumoulin zegt nog niets toe: “Eerst presentatie Tour afwachten”
Hoewel Tom Dumoulin gisteren van alle kanten te horen kreeg dat het routeschema voor de Giro d’Italia van 2016 op zijn lijf is geschreven, weet hij nog niet of hij volgend jaar in Apeldoorn daadwerkelijk aan de start zal staan. “Ik laat me in ieder geval niet vangen door alle lovende woorden die ik hier op de presentatie hoor”, vertelde hij in Milaan aan De Telegraaf.
Dumoulin maakt er geen geheim van dat de olympische tijdrit in Rio de Janeiro volgend jaar zijn hoofddoel is. De komende tijd zal hij samen met de ploegleiding van Giant-Alpecin gaan puzzelen over de verdere invulling van 2016.
“Laten we eerst nog eens de presentatie van het Tourschema afwachten. Pas dan ga ik kijken hoe ik een ideaal programma rond de olympische tijdrit kan samenstellen”, legt hij uit. “Welke grote ronde of rondes ik ga rijden en of ik volgend jaar wel een klassement ga rijden, daar heb ik voorlopig nog geen keuze over gemaakt.” De presentatie van het routeschema van de Tour is over precies twee weken.
Contador: “Dumoulin kan de Giro winnen”
Met drie individuele tijdritten en slechts vier etappes in het hooggebergte, was het niet zo gek dat de naam van Dumoulin tijdens de presentatie bij iedereen op de lippen lag. Zo ook bij Alberto Contador, “Deze Giro moet hem liggen”, vertelde de Spanjaard aan Cyclingnews. “Er zijn goede tijdritten voor hem en als hij op hetzelfde niveau is als in de Vuelta heeft hij een grote kans om te winnen.”
Contador won dit jaar de Giro, maar zal zijn titel niet verdedigen. In zijn laatste seizoen zet de renner van Tinkoff-Saxo alles op de Tour de France. Niet alleen Dumoulin, maar ook Vincenzo Nibali geeft hij een goede kans om hem op de erelijst op te volgen. “Dit wordt iets voor de specialisten van de grote rondes. Ik denk dat het perfect is voor Nibali.”
Zie ook mijn reactie bovenaan (de tweede).
zelf ben ik het met chaba eens: laten we maar eens kijken of hij nog eens zo voor de dag kan komen als in de vuelta. Ik heb vertrouwen in hem maar ik heb ook gezien wat teveel druk met sommige renners kan doen..
Ja natuurlijk is dat prima, als de redenering maar enigszins verzorgd is. Dus: iets langer nadenken en niet te snel reageren. Hoog van de toren blazen is daarbij niet aan de orde. Zoals Kahnemann onderscheid aanbracht tussen het langzame (weloverwogen) denksysteem en het snelle (meer impulsieve, heuristische) denksysteem. Maar ieder moet maar schrijven naar hem goeddunkt. En niemand is onfeilbaar.
Mee eens.
Maar kijk bijvoorbeeld naar de reactie van LinusGerdemann over Sagan. Dat is een impulsieve reactie. Hij hoopt dat Sagan de Giro gaat rijden. Ik vermoed dat hij dat zegt, omdat hij geniet van die geweldenaar. Daar kunnen we op reageren door te zeggen: "Nou, ik denk dat zijn ploeg daar zelf wel een idee over heeft." Maar we kunnen ook zeggen: "Ja, dat zou een mooie koers voor hem zijn". Daarbij kun je dan nog de nuance aanbrengen dat groen in de Tour misschien wel een belangrijker doel voor hem is en dat de vraag is of de Giro rijden dan wel zo verstandig is. Maar Linus is gewoon super enthousiast, omdat hij nu al voorpret beleeft aan het komende seizoen. Ik vind dat leuk. En dat waardeer ik.
Ik proef op deze site iets te vaak een afzeiksfeer. Dat vind ik jammer.
Wat je zegt, in geen enkel opzicht te vergelijken, voor alle duidelijkheid, we werkten 50/60 uur per week, 40 als ambtenaar en 10/20 id bouw. Daarnaast trainden we 500/600km per week en deden daarnaast nog aan tennis, atletiek en zeilen. En id vakantie 3000km in 3 weken vanaf nl tot galibier en terug via iseran, elke dag voluit of toch op 80/90%, van 9 tot 5 en s'a
jij en frans ventiel?
mag ik vragen wat dat met het nieuwsbericht te maken heeft?
Kun je vertellen waar we dan onze boodschappen deden? Siesta van 1 tot 4, daarna open tot 8, al eeuwenlang.
@ap6
Omdat hier wel vaker een zijweg wordt ingeslagen, maakt t juist zo gezellig, die giro is volgend jaar pas, kunnen we nu toch nog niet invullen.
Linda in mindere mate is denk ik zacht uitgedrukt. En ik snap dat wel.. waar de f**k heb je het over..
@ schipperaar:
ok. maar van tijd tot tijd kan ik je echt niet volgen. zal wel aan mij liggen dan.
Je vergeet de Belinda Mild sigaretten?
Het fascineert mij wel... Dat van die siesta en winkels die al jaar en dag in zuid-europa 's avonds open zijn klopt, en daar zat @xistnc er flink naast.
Maar de rekensom: 60 uur per week werken voor 2 verschillende bazen (ambtenaar + bouw) dus zit ook nog reistijd in van de ene werkplek naar de andere. Bij een 5-daagse werkweek praten we dan over 12 uur per dag werken, zonder verplaatsingen. Bijv. van 08.00-20.00u 's avonds.
Dan het trainen: stel 600km per week aan een net gemiddelde van 30km/u, dan betekent dat 20 uur trainen per week. Dat betekent op zaterdag en zondag 10 uur per dag trainen. Want zelfs in hoogzomer is het donker tegen half 10, dus tussen trainingen doordeweeks na 20.00u zet niet veel (uren) aan de dijk..
Maar dan ook nog zeilen, tennis en atletiek beoefenen in dezelfde periode. Ik kom er niet meer uit met mijn rekensom, ervan uitgaande dat een week 7 dagen en 24 uur per dag heeft?
Ik geloof best dat je er stevig tegenaan ging in die tijd, maar ergens lijkt een rekenfout te zitten? Misschien heb jij maar enkele uren slaap per nacht nodig, en dat creeert ruimte, maar zowel racefietsen, zeilen, atletiek noch tennis lenen zich niet voor nachtelijke training. Toch?
Of zie ik iets over het hoofd??
schipperaar spreekt over 'we'. als frans ventiel en hij ieder de helft daarvan voor rekening namen is het heel goed mogelijk.