Einde Tour voor motard die Fuglsang aanreed
De motard die Jakob Fuglsang (Astana) ten val bracht, heeft zijn sticker met nummer 538 in mogen leveren. Hij is uitgesloten voor het vervolg van de Tour de France. Dat blijkt uit het rapport dat de jury na afloop naar buiten bracht.
Tijdens de beklimming van de Col du Glandon haalde de motor op hoge snelheid de kopgroep in, waarbij deze Fuglsang – die net naar rechts stuurde – aanreed en ten val bracht. De jury spreekt van “gevaarlijk rijgedrag, waardoor de renner ten val kwam” in het rapport.
Na afloop reageerde de Deense renner van Astana furieus. “Hij moet blij zijn dat hij niet in de buurt is”, vertelde hij aan de finish.
The @AstanaTeam @jakob_fuglsang CRASH! Motorcycle is also close to take down @ryder_hesjedal #TDF15 #letour #tourtv2 pic.twitter.com/TcfBD1uyqJ
— TV 2 SPORT (@TV2SPORTdk) July 23, 2015
4 of 5 motoren in koers met een Tv-camera zouden genoeg moeten zijn.
En wellicht een paar jurymotoren. Het is totaal zot als je het aantal motoren in koers ziet.
De weg is er voor de wielrenners, het is hun 'sportveld'. Ze moeten dus zoveel heen en weer kunnen slingeren als ze willen. Motoren en auto's moeten zich 100% aanpassen aan de mogelijkheden van elk moment.
Is er een situatie mogelijk waarbij een motor een groepje inhaalt waarbij er 0% kans op een aanrijding is?
In mijn optiek is er altijd een (kleine) kans op een touche en toevallig was dat vandaag. Zo lang er auto's en motoren rijden, zal het gewoon soms raak zijn. Wet van Murphey.
+1
Zoals vorige heet ook gezegd lijkt het erop of motors deel uit willen maken van de koers ipv verslag te doen. Zitten te vaak te dicht op de renners waardoor ze er voor -en nadelen uithalen.
wel zijn motards wel erg vaak in de buurt van de renners, dat vervalst de koers, want de renners hebben wel erg vaak een `haas` om achteraan te gaan. (koers vervalsing) maar dat is dus iets meer algemeen van aard.
Waarschuwing/boete was wel voldoende geweest.