Fietsen Giro-renners gecontroleerd op motortje
Donderdag werden de fietsen van vijf Giro-renners gecontroleerd op een motortje. Dat bevestigt de UCI tegenover Cyclingnews. Het zou al (minstens) de derde controle zijn in deze ronde.
De Spanjaard behoorde donderdag tot de vijf renners die hun fiets moesten afstaan. De andere vier namen zijn ritwinnaar Philippe Gilbert (BMC), Ryder Hesjedal (Cannondale-Garmin), Rinaldo Nocentini (AG2R La Mondiale) en Kenny Elissonde (FDJ).
Hesjedal (foto) was niet te spreken over de controle. “Dit is grote onzin”, stelde hij tegenover Velonews. “Dit is de grootste onzin die ik ooit heb gehoord. Het is onmogelijk om met een motortje te koersen.”
Motor in Alberto's bike? This is for Fabian. We're using secret Russia's rocket-space technology now. Top secret yet. :-)
— Oleg Tinkov (@olegtinkov) 29 mei 2015
@nafnikleb geintje zeker? past namelijk ook bij kinderfietsjes, dus bij kenny ook wel
Maar, aangezien die gecontroleerd is begrijp ik dat wel
Als ik naar deze Giro kijken valt het toch wel en zijn de sterkste renners: Contador, Hesjedal, Kruijswijk en Landa.
Het zijn de namen die je mag verwachten en je mag al helemaal verwachten dat Contador ruim aan de leiding staat, want Nibali, Quintana en Froome zijn er niet bij.
Dit is toch de fiets van Elissonde? klik
Heb je dat filmpje van rasmussen ook gezien daarna?? Er was niks aan de hand met die fiets van hem??
Tuurlijk.
Controleren is prima, hartstikke noodzakelijk. De alu-hoedjes en hun onzin moeten we maar op de koop toe nemen.
Mechanische PED is geen SF, maar i.p. mogelijk, zij het m.i. een absolute wanhoopsdaad, want detectie bij controle lijkt me vrijwel verzekerd.
En Tinkoff, ach commentaar geven en flauwe grappen is een halve dagtaak voor hem.
Die Tinkov is soms gewoon gek, maar ook wel vaak leuk op twitter!
Hesjedahl vind ik persoonlijk net zo'n eikel als hij eruit ziet met zijn POC spul.
Tis wielrennen jongens. Lees eens zo'n mooi zwart-wit boek met legendarische wielerverhalen. Sjeesj.
Geef dan wat extra dopingdollars uit aan out of competition-controles.
Daarbij komt nog dat mechanische doping een 100% duidelijke zaak is nu, en makkelijk te winnen in de rechtbank ipv de vage doping problemen.
Prima UCI, voorkomen is beter dan genezen!
Wat die fiets daar deed was volstrekt normaal. Ik daag je uit eens vrijwillig zo op je bek te gaan en kijken wat je fiets doet - als ie in de goeie positie valt.
Zo'n motortje geeft net iets te veel watts om niet als een dolle weg te rijden. Als eens gedacht wat 150W verschil bergop geeft bij iemand van grofweg 60-65kg? Da's meer dan 2W/kg extra. Dan vlieg je harder dan in de volle jaren '90.