Geen gelukkige start van Tirreno-Adriatico voor LottoNL-Jumbo
foto: Sirotti
woensdag 7 maart 2018 om 20:49

Geen gelukkige start van Tirreno-Adriatico voor LottoNL-Jumbo

LottoNL-Jumbo kende vandaag geen gelukkige start van Tirreno-Adriatico. De ploeg met onder anderen Primoz Roglic in de gelederen, eindigde in de ploegentijdrit dertiende op 51 seconden van de winnende tijd van BMC. Daarmee begon de Italiaanse rittenkoers minder succesvol dan gehoopt, meldde de ploeg na afloop van de openingsetappe.

De Nederlandse formatie klokte 23’10” en kwam met vier renners over de streep; onderweg verloor het team Danny van Poppel, Maarten Wynants en Gijs Van Hoecke. ‘Te snel’, meldde de ploeg in een persbericht. “In een vroege fase van de koers hadden we nog maar vier renners over en dat is lastig”, zei tijdritcoach Mathieu Heijboer. “Bovendien konden slechts drie renners overnemen in de laatste vijf kilometer en dat was onvoldoende.”

“De achterstand op een aantal teams is al behoorlijk groot en dat is jammer, want Primoz Roglic mikt op een goed klassement. De komende dagen gaan uitwijzen of we de verloren tijd kunnen goedmaken”, aldus Heijboer.

RIDE Magazine
27 Reacties
07-03-2018 21:01
Zonde! had echt meer van ze gehoopt en verwacht!
07-03-2018 21:03
Had niet anders verwacht eerlijk gezegd.
07-03-2018 21:14
Had misschien iets beter gekund, maar ook niet veel. Kijken wat Roglic later in de week kan en misschien kan v Poppel nog een sprintje winnen.
07-03-2018 21:19
Tja, de sprints van DG lopen, maar misschien gaat dit ten koste van de rest van de ploeg
07-03-2018 21:24
Zou leuk zijn om juist te lezen wie er wel bij bleven. En wie de laatste 5 de kop deden. De redactie heeft de hele wedstrijd vast gekeken?
07-03-2018 21:34
Het is ook een hele lastige discipline, laat ze nou niet te lang er over nukken en doen.
07-03-2018 21:36
Nou Jungle man dat is een terecht punt. We verwachten van alles van tlj, sprinten, tijdrijden, een klassement, voorjaar, ritten kapen... misschien is het toch wat teveel wedden op teveel paarden. Als Roglic hier wil winnen moet tlj het allerbeste team sturen. En dat staat er toch niet, met alle respect. Hoe dan ook, niet goed genoeg. Jammer!
07-03-2018 21:38
Wagner, Roglic, Bennett en van Emden.

Wynants moest er snel af, maar komt net terug uit ziekte. Van Poppel is wel zonde, want die ging daarna eraf. Niet een lekker begin, dus gewoon gaan voor een etappe en een mooi klassement.
07-03-2018 21:45
Gokken? De 3 die door konden fietsen op kop...Roglic, van Emden, Wagner. Ik heb alleen geen bewijs.
07-03-2018 21:51
Kijk je toch gewoon in het ak. Welke vier gelijk zijn geëindigdvan tlj
https://www.procyclingstats.com/race/tirreno-adriatico/2018/stage-1-gc
07-03-2018 22:09
Bewuste keuze met het budget wat ze hadden. Sprinttrein voor Groenewegen/Van Poppel en dan wat losse klassementsrenners/klassiekrenners. Met wat minieme ondersteuning.

Volgend jaar kunnen ze met het verhoogde budget van Jumbo wellicht meer.
07-03-2018 22:12
Kom op, dit is achter de rug, nu blik op de komende ritten. Dit biedt wel meer kansen op korte rituitslagen misschien.
07-03-2018 22:37
Zou er echt niet te zwaar aan tillen. Bijlange niet de beste ploeg. Zeker niet voor dit parcours. Dat ze er te snel afgingen (door te hard doortrekken van Jos, Roglic?) lijkt me eerder de verantwoordelijkheid van Heijboer. Dat hebben de andere ploegen op Movistar na toch beter gedaan. Als ik zo de volledige uitslag bekijk zou ik wel eens zo'n schema voor het verdelen van de kopbeurten willen zien. Zodanig dat Oss, Schär, Bauer en in laatste instantie Küng en Ganna er nog vanaf gingen en de klassementsmannen zich naar de lijn haastten.
07-03-2018 22:44
Tja, Bennett, Roglic, Wagner en van Emden, die zouden het ook zeker vol moeten kunnen houden. Opvallend dat een van hen de laatste kilometers niet meer kon overnemen. Nog niet in top vorm dan(gokje: Bennett? - gaat die naar de Giro?)
Wynants zou normaal gesproken ook tot het bijna-einde mee moeten kunnen, maar als die nog niet helemaal top is na een ziekte, dan verlies je daarmee al een belangrijke motor. Van Poppel weet ik eigenlijk niet van hoeveel inhoud die heeft voor dit soort dingen, maar ploegentijdrit is toch beetje hetzelfde als treintje rijden, dan zou je van hem wel beter verwachten. Hopelijk is hij wel in orde voor de rest van de T-A.
07-03-2018 22:45
Met hun budget komen ze op resp. 2" en 6" seconden binnen achter de Arab-money-ploegen. Vind ze sowieso een mooi uitgebalanceerde selectie. Denk dat sommigen/veel hier te vaak met nostalgische gevoelens de terugkoppeling maken naar de Rabobank ploeg. Begrijpelijk maar gaat niet op.
07-03-2018 23:16
Ik heb het niet gezien maar vraag me na dit stukje wel af: geldt nu er een renner minder per ploeg meedoet de tijd van 3e renner of is dat deel ongewijzigd gebleven? Kortom: kan je nu een mannetje minder verliezen?
07-03-2018 23:18
Als Jumbo die 4e man die niet overneemt met hangen en wurgen mee naar de streep sleurt zal dat wel je vraag beantwoorden lijkt me.
08-03-2018 00:02
Ja, dat beantwoord de vraag wel maar ik stel de vraag eigenlijk omdat het raar vindt dat het niet is doorgeschoven nu ze maar met 7 starten. Zou toch logisch zijn?
08-03-2018 00:42
@BB
Ik geloof dat ze voorgaande jaren altijd met 5 man moesten finishen in de ttt's.
08-03-2018 06:41
Klopt en nu moeten ze met 4 finishen.
08-03-2018 07:48
Ze beginnen ook maar met 7 heh.
08-03-2018 07:57
Had op wat meer gehoopt, maar op papier lijkt me dit ook verre van hun beste TTT-ploeg. Een paar hardrijders die ze hier goed hadden kunnen gebruiken, zitten in Parijs-Nice. Maar ja, anders had Groenewegen het daar met minder hulp moeten doen.
08-03-2018 07:59
Jammer inderdaad, want een groot verschil. Maar Roglic c.s. hadden vooraf kunnen inschatten dat Dennis, Caruso, Froome, Thomas, Dumoulin en Kelderman hier minstens 30 seconden zouden pakken. De tijdrit van Parijs-Nice had hem ook beter gelegen dan het criteriumparcours van San Benedetto in de TA.
08-03-2018 08:13
@Stefan Thnxs, het is dus mee aangepast.
08-03-2018 08:39
Ik kan me herinneren dat van Poppel erg goed voor de dag kwam tijdens de ploegentijdrit (achtervolging) in de Hammer Series verleden jaar. Toen nog in het tenue van team Sky. Jammer dat hij er dan nu minder aan te pas kwam.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.

RIDE Magazine