Gianni Meersman: “Verwacht meer steun in de finales”
maandag 21 januari 2013 om 11:38

Gianni Meersman: “Verwacht meer steun in de finales”

Gianni Meersman

foto: © OPQS / Tim de Waele

De overstap van Gianni Meersman van Lotto-Belisol naar Omega-Pharma Quick Step deed de voorbije transferperiode het nodige stof opwaaien. Op het moment dat zijn toenmalige werkgever de papieren niet op orde had en een licentie tijdelijk uitbleef, moest het machteloos toekijken hoe een van zijn kopmannen inging op een aanbod van de grote concurrent. “Het complete pakket van Omega Pharma was beter,” kijkt Meersman terug. “Dat aanbod kon ik absoluut niet weigeren,” vertelde de hoofdrolspeler aan WielerFlits.

Met name op sportief vlak hoopt hij zich in 2013 te kunnen verbeteren. Meersman wil beter presteren in met name korte etappewedstrijden. “In koersen met een sprint heuvelop moet ik met de beste renners meekunnen”, denkt hij. “Met alle respect voor mijn vorige ploeg, maar ik verwacht komend jaar meer steun in de finales. Dat mannetje meer kan net het verschil maken tussen winnen en een tweede of een derde plaats,” sprak hij hoopvol.

De 27-jarige Belg zal zich met name richten op rittenkoersen uit de hoogste categorie. “Zoals Parijs-Nice of de Ronde van Romandië. WorldTour-wedstrijden,” legt hij uit. “Daarnaast zal ik de Giro en waarschijnlijk de Vuelta rijden. De klassiekers zal ik grotendeels links laten liggen. Ik rijd enkel de Brabantse Pijl en de Amstel Gold Race. Meerdaagse wedstrijden hebben mijn voorkeur. Er wordt daar meer gecontroleerd gekoerst en er is minder stress. Al moet ik toegeven dat de laatste vijftien kilometer het altijd stress is, of het nu een eendagswedstrijd of in een rittenkoers is,” vertelt hij lachend.

Meersman rekent nog niet op een beschermde rol. “Dat zullen de eerste wedstrijden moeten uitwijzen. Maar ik verwacht wel dat ik op dagen met aankomsten die mij liggen mijn eigen ding kan doen. Daarom ben ik hier. Op andere dagen werk ik met veel plezier voor mannen als Cavendish.”

RIDE Magazine

Om te reageren moet je ingelogd zijn.

RIDE Magazine