Grote veranderingen bij Red Bull-BORA-hansgrohe richting 2025: “Dit kan een game changer zijn”
Kopman Primoz Roglic - foto: Cor Vos
maandag 11 november 2024 om 09:27

Grote veranderingen bij Red Bull-BORA-hansgrohe richting 2025: “Dit kan een game changer zijn”

Halverwege 2024 stapte Red Bull als hoofdsponsor in bij BORA-hansgrohe. Het nieuwe Red Bull-BORA-hansgrohe won nadien al de Vuelta a España met Primoz Roglic, maar verwacht nog grotere successen in de toekomst. Vanaf 2025 zullen ze pas echt de vruchten plukken van alle investeringen, zegt Head of Performance Dan Lorang tegen Velo.

Vanaf de Tour de France 2024 heette het voormalige BORA-hansgrohe al Red Bull-BORA-hansgrohe. “Afgelopen jaar stond Red Bull op het shirt, maar dat was het”, aldus Lorang. “Gedurende deze winter worden we pas echt Red Bull qua structuur en middelen. Volgend jaar zal de ‘echte’ start worden van Red Bull met ons.”

Richting 2025 zullen er veel veranderingen plaatsvinden. “En er komen veel meer kansen”, aldus Lorang. “We zullen veel meer mensen voor ons hebben werken. Er komen nieuwe mogelijkheden om de prestaties te verbeteren en meer toegang tot faciliteiten. Dit kan een game changer zijn voor ons. Na de winter zullen we nog beter voorbereid zijn. We hebben de basis om te zeggen dat we kunnen strijden voor het podium van de Tour de France. We zullen echt klaar zijn om de grootste wedstrijden te winnen.”

Dan Bigham
Red Bull-BORA-hansgrohe versterkte zich al met onder meer Jan Tratnik, Oier Lazkano en de broers Mick en Tim van Dijke. Maar niet alleen renners vinden hun weg naar de Duitse ploeg. “We hebben ook enkele van de beste mensen in hun veld aangetrokken, zoals Dan Bigham. Nu hebben we meer mensen voor bepaalde specifieke taken, dingen waar we voorheen niet volledig aan konden werken.”

“Wat ik eerst in mijn eentje deed, wordt nu gedaan door drie mensen”, aldus Lorang. “Door de hele organisatie kunnen mensen zich meer focussen op hun primaire taak. Al die taken kunnen zo beter gedaan worden, effectiever en met betere informatie.”

Performance center
Bovendien zal Red Bull-BORA-hansgrohe het Athlete Performance Centre beter kunnen gaan benutten. “Het is tijd om daar gebruik van te maken”, aldus Lorang. “Dat we beschikken over deze faciliteiten en dat we toegang hebben tot de specialisatie van Red Bull in zoveel verschillende velden… Dat opent deuren.”

RIDE Magazine

Om te reageren moet je ingelogd zijn.