Ivan Basso volledig genezen van teelbalkanker
dinsdag 22 september 2015 om 21:40

Ivan Basso volledig genezen van teelbalkanker

Ivan Basso kan weer vooruit kijken. De Italiaan is volledig genezen verklaard van de teelbalkanker die in de afgelopen Tour de France bij hem werd geconstateerd. De tweevoudig winnaar van de Giro d’Italia hoeft dan ook geen verdere behandeling meer te ondergaan.

“Geweldig nieuws over Ivan Basso”, meldt zijn ploeg Tinkoff-Saxo via Twitter. “De resultaten van de controles geven aan dat er geen noodzaak meer is voor verdere behandeling. De donkere periode die aanbrak tijdens de Tour de France is voorbij.”

Basso zat vorige maand weer voor het eerst voor een training op de fiets, maar wist ook dat hij op 1 september nog een belangrijk onderzoek in het ziekenhuis moest ondergaan. Die resultaten tonen dus aan dat de 37-jarige Italiaan volledig kankervrij is.

RIDE Magazine
11 Reacties
22-09-2015 21:43
Geweldig. Hopelijk nu nog jaartje erbij.
22-09-2015 21:50
Mooi bericht.
22-09-2015 22:46
Volledig genezen verklaard zijn, is toch iets anders dan dat er geen vervolg behandeling nodig is.
22-09-2015 22:55
Goed nieuws!
22-09-2015 22:56
Mooi.
22-09-2015 23:29
Hij was zondag te gast tijdens de GP Impanis-Van Petegem. Nét niet er mee op de foto gegaan :p Hij zag er wel stralend uit.
22-09-2015 23:40
Goed nieuws! Heeft altijd zijn digniteit behouden ondanks zijn niet geheel smetteloze verleden. Hoop hem volgend seizoen weer op de fiets te zien.
23-09-2015 03:25
@OscarV. Je verhaal begin goed, maar je laatste opmerking is belachelijk. Dit is toeval, en insinueren dat dit misschien niet zo is past niet in zo'n verhaal.
23-09-2015 09:16
Wat ik bedoel is dat het belachelijk is dat hier het woord doping moet vallen.
wees gewoon blij voor die man. Ergens kritisch naar kijken mag, maar in dit geval vind ik het ongepast.
23-09-2015 09:47
van dit soort nieuws wordt ik blij
23-09-2015 14:53
@matwiel
ik snap wat je bedoelt maar op dit forum mag iedereen posten wat hij denkt. Jij maar dus ook een ander ;)

Om te reageren moet je ingelogd zijn.

RIDE Magazine