Julian Alaphilippe voor drie jaar naar het Tudor van Fabian Cancellara
foto: Cor Vos
maandag 19 augustus 2024 om 10:15

Julian Alaphilippe voor drie jaar naar het Tudor van Fabian Cancellara

Julian Alaphilippe gaat na elf jaar weg bij Soudal Quick-Step en Patrick Lefevere. De wereldkampioen van 2020 en 2021 kiest voor een nieuw avontuur bij Tudor Pro Cycling, het Zwitserse project van teammanager Fabian Cancellara. Alaphilippe (32) tekent een contract voor drie seizoenen bij het ProTeam, tot eind 2027.

Een must have voor alle wielerfans! Met de Black Friday deal van RIDE Magazine haal je het ideale cadeautje voor de feestdagen in huis. Voor slechts € 13,95 ontvang je de najaars- en de winter-editie in jouw brievenbus. Dat betekent meer dan 300 pagina’s aan schitterende wielerverhalen. Wacht niet te lang, want OP=OP. Bestel nu jouw magazines en verzeker je van uren leesplezier.

“Na meer dan tien jaar bij dezelfde ploeg was het tijd voor verandering”, erkent Alaphilippe. “Ik heb Tudor zien komen en ontwikkelen en ik ken een paar renners en stafleden. Wat is nu beter dan een nieuwe wending te nemen in mijn carrière dan bij een nieuw en ambitieus project? Voor het eerst ga ik voor een andere ploeg rijden. Ik wil mijn rol spelen als kopman, maar ook jonge renners helpen. Ik heb veel ervaring en kan zo belangrijk zijn. Ik wil echt wedstrijden winnen en op het hoogste niveau rijden, persoonlijk en met de ploeg.”

Fabian Cancellara is bezig om een sterk team neer te zetten, want eerder trok hij ook al Marc Hirschi aan van UAE Emirates. “Julian heeft het vuur dat nodig is om te presteren op het hoogste niveau. Hij brengt stabiliteit en ervaring, is een slimme renner en ook een good guy“, aldus Cancellara.

“Ik weet dat ik niet de enige kopman ben, en dat is goed”, weet Alaphilippe. Volgens manager Cancellara is daar bewust voor gekozen. “Met Julian en Hirschi hebben we meer kansen. Zij nemen de druk weg voor elkaar, maar kunnen elkaar ook versterken. Julian heeft panache, Marc is heel cool. Zij vertegenwoordigen onze doelen, waardoor we ook verantwoordelijkheid moeten nemen in de grootste wedstrijden.”

RIDE Magazine

Om te reageren moet je ingelogd zijn.