KNWU vindt nieuwe hoofdsponsor in Nederlandse Loterij
Nederlandse Loterij is vanaf 2019 voor twee jaar de hoofdsponsor van de KNWU. Nederlandse Loterij zal vanaf januari te vinden zijn op de shirts van de baanploeg. De naam zal ook op de tenues van de weg- en veldritploegen zichtbaar zijn.
Algemeen directeur van de KNWU, Thorwald Veneberg, vindt het goed nieuws. “Wij kijken uit naar de komende jaren om samen nog meer mensen in contact te brengen met onze prachtige sport”, zegt Veneberg.
Hersenstichting op tenue junioren
Bij renners onder 18 jaar zal niet Nederlandse Loterij, maar de Hersenstichting op de shirts staan. De Hersenstichting is een van de goede doelen van de Nederlandse Loterij. “Wij vinden het belangrijk dat kinderen en jongeren lekker bewegen en tijdens het sporten hun hersenen beschermen”, zegt Sigrid Baas, directeur van de Hersenstichting. “Bij kinderen en jongeren zijn de hersenen nog in ontwikkeling en daardoor extra kwetsbaar bij ongelukken of klappen op het hoofd. Samen met de KNWU kunnen wij nog meer mensen bereiken.”
Om te reageren moet je ingelogd zijn.