KNWU vindt nieuwe hoofdsponsor in Nederlandse Loterij
foto: KNWU
dinsdag 11 december 2018 om 08:44

KNWU vindt nieuwe hoofdsponsor in Nederlandse Loterij

Nederlandse Loterij is vanaf 2019 voor twee jaar de hoofdsponsor van de KNWU. Nederlandse Loterij zal vanaf januari te vinden zijn op de shirts van de baanploeg. De naam zal ook op de tenues van de weg- en veldritploegen zichtbaar zijn.

Nederlandse Loterij is geen onbekende in de wielersport. Het bedrijf was het afgelopen seizoen subsponsor van Roompot-Nederlandse Loterij. Ook sponsorde het met de tak Lotto de WorldTour-formatie LottoNL-Jumbo en geeft het geld uit aan het NOC*NSF. Dat laatste blijft de sponsor doen. “Bovendien sluit deze samenwerking perfect aan bij ons gedachtegoed: waarin we sport en bewegen voor iedereen mogelijk willen maken via onze afdracht”, stelt directeur Arno de Jong in het persbericht.

Algemeen directeur van de KNWU, Thorwald Veneberg, vindt het goed nieuws. “Wij kijken uit naar de komende jaren om samen nog meer mensen in contact te brengen met onze prachtige sport”, zegt Veneberg.

Hersenstichting op tenue junioren
Bij renners onder 18 jaar zal niet Nederlandse Loterij, maar de Hersenstichting op de shirts staan. De Hersenstichting is een van de goede doelen van de Nederlandse Loterij. “Wij vinden het belangrijk dat kinderen en jongeren lekker bewegen en tijdens het sporten hun hersenen beschermen”, zegt Sigrid Baas, directeur van de Hersenstichting. “Bij kinderen en jongeren zijn de hersenen nog in ontwikkeling en daardoor extra kwetsbaar bij ongelukken of klappen op het hoofd. Samen met de KNWU kunnen wij nog meer mensen bereiken.”

RIDE Magazine

Om te reageren moet je ingelogd zijn.