Kwiatkowski richt zich op Milaan-San Remo en Ardennenklassiekers
dinsdag 23 december 2014 om 11:55

Kwiatkowski richt zich op Milaan-San Remo en Ardennenklassiekers

Michal Kwiatkowski richt zich in het eerste deel van 2015 op Milaan-San Remo en de Ardennenklassiekers. Dat vertelt zijn ploegleider bij Etixx – Quick-Step Davide Bramati aan Velonews. De focus ligt vooralsnog op eendagskoersen.

De Pool begint zijn seizoen in Argentinië, waar hij op 19 januari aan de start staat van de Tour de San Luis. Er is nog geen beslissing genomen of hij ter voorbereiding op ‘La Primavera’ in Parijs-Nice of Tirreno-Adriatico zal starten. “Parijs-Nice maakt zijn parcours pas op 3 februari bekend. Op basis van wat er al bekend is zullen we beslissen of hij in Parijs-Nice of Tirreno-Adriatico start,” legt Bramati uit. Daarna volgt met Milaan-San Remo zijn eerste grote doel van het seizoen. Tussen 20 en 27 april keert hij terug in de Ardennenklassiekers.

Kwiatkowski kwam dit seizoen goed voor de dag in de heuvelklassiekers.
In de Amstel Gold Race haalde hij een vijfde plaats. In zowel de Waalse Pijl als Luik-Bastenaken-Luik werd hij derde

De ploeg geeft de 24-jarige renner ondanks zijn status van wereldkampioen nog de tijd om te groeien. “Hij heeft nog veel ruimte om te verbeteren. Dat wisten we twee jaar geleden al. Dit jaar heeft hij grote stappen gemaakt in het tijdrijden. In de eendagskoersen krijgt hij de nodige steun, maar in de grote rondes heeft hij nog tijd nodig om te leren. Zijn moment zal nog komen. Ronderenners zijn meestal op hun best wanneer ze 28 tot 30 jaar oud zijn,” legt hij uit.

Bramati denkt dat de regenboogtrui Kwiatkowski niet zal veranderen. “Hij zal er niet door naast zijn schoenen gaan lopen. Hij is jong. Het kan moeilijk zijn om op die leeftijd de trui te dragen, maar ik ben ervan overtuigd dat zijn schouders sterk genoeg zijn. In de finale van wedstrijden kan hij er zelfs voordeel uit halen. De trui motiveert ook. Er wordt gezegd dat de trui een last is, maar het is ook een bron van motivatie.”

RIDE Magazine

Om te reageren moet je ingelogd zijn.