•
zaterdag 23 september 2017 om 14:12
Lars Boom: “Ik moet van voren koersen om energie te besparen”
Lars Boom beschikt over een goede vorm en vindt in Bergen een WK-parcours waarop hij uit de voeten kan. De 31-jarige Vlijmenaar werd in 2012 vijfde tijdens het WK in Valkenburg en zondag hoopt hij die prestatie te verbeteren. “Voor ons is het zaak om de koers vroeg open te breken”, vertelt Boom voor de camera aan WielerFlits.
Wat betreft zichzelf, weet de renner van LottoNL-Jumbo hoe hij de koers moet aanpakken. Het bochtige parcours ziet hij niet als een nadeel, al had Boom liever gehad dat het slecht weer was geweest. De voorspellingen voor zondag wijzen daar niet direct op. “Ik moet een attente koers rijden. In Valkenburg reed ik best wel veel van voren. Dat heeft me daar energie bespaard. Hier is het nog meer draaien en keren. Als je dan vooraan zit, kun je veel energie besparen. Het is voor onze ploeg belangrijk dat de koers niet te laat openbreekt. Dan kunnen we vroeg gaan koersen, want daar hebben we sterke mannen voor. En vanuit daar moeten we een mooie situatie creëren.”
Kennelijk moet hij flink gekieteld worden om tot prestaties te komen. Met de huidige vorm kan het, maar de winst laatst in engeland is niet voldoende om hem tot kanshebber te promoten.
Dat maakt hem gevaarlijk, en we denken dat we weten wat hij kan, maar hij kan beter dan hij tot nu toe heeft laten zien.
Maar wat motiveert deze man ?
Ik begrijp hem niet , maar zou een mooie wereld kampioen zijn. Beetje arrogant doen in het peleton hahaha !
Trainingsschema zal tussen renner en trainer bepaald zijn, maar als dat niet goed in elkaar zat, betekent dat niet automatisch dat er geen motivatie was of dat er met de pet naar gegooid is.
Toen Boom in het verleden net uit de cross kwam, kwam hij in de finales ook te kort. De crossen van afgelopen winter waren bedoeld om aan kracht en explosiviteit te winnen. Dit ging, blijkt achteraf, te veel ten koste van zijn duurvermogen. Niet meer doen dus.
We kunnen wel blijven zeiken over het mislukte voorjaar maar dat heeft geen nut.
Zal vooral knechten worden de eerste 150/200km en dan mag zijn taak gedaan zijn.
Met dat serieus nemen zou ik wel even wachten tot maandag, anders is 250 kilometer fietsen morgen helemaal een straf.
Maar okay, hij kan natuurlijk als geen ander schone schijn over zijn capaciteiten wekken zowel vooraf als in de koers om daarin dan na een symbolisch eruptietje op een tactisch vaag moment prinsheerlijk achteruit te bollen.
Ja, nee......, uhhh.