Laurens ten Dam verlengt contract bij Sunweb
Laurens ten Dam zal ook komend seizoen nog in het profpeloton te bewonderen zijn. De 36-jarige klimmer is een contractverlenging van één seizoen met zijn huidige team Sunweb overeengekomen. Dit laat de ploeg met een Duitse licentie weten in een opgesteld persbericht.
Aanvankelijk zou Ten Dam na dit seizoen zijn fiets aan de wilgen hangen, maar hier kwam hij in mei al voorzichtig op terug. “Aanvankelijk was het plan om na dit seizoen te stoppen. Omdat het echter zo goed gaat en ik het plezier weer heb teruggevonden, heb ik toch besloten om er nog een jaar aan vast te plakken. Ik ben enorm blij dat ik ook komend seizoen onderdeel uitmaak van Sunweb, en ik hoop dat we kunnen voortbouwen op het huidige succes.”
Aike Visbeek, een van de ploegleiders van Sunweb in de huidige Tour de France, is eveneens in zijn nopjes met de contractverlening van de ervaren Nederlander. “We zijn enorm blij dat we ook volgend seizoen kunnen rekenen op de diensten van Laurens. Hij is nog altijd zeer belangrijk in de koers, en zijn werkethiek en ervaring vormen een bron van inspiratie voor de jongere coureurs binnen onze ploeg.”
Stel dat Tom Dumoulin volgend jaar de strijd om geel kan aangaan dan wil Lau daarbij zijn.
Helemaal eens, zoals ie zegt het plezier teruggevonden. Ben er zeker van dat spieren beter functioneren als we blij en zorgeloos zijn, alsof we er een zintuig bij hebben. Hij rijdt met de dag beter, net als de rest en de bbq smaakt stukken beter na een dag loodzware inspanning.
Bienve-nu, misschien zelfs teveel luxe met Barquil erbij. Arndt en Bauhaus doen het ook niet onverdienstelijk trouwens.
Naast het ak liggen er ook de nodige sprintzeges in het vooruitzicht als Matthew's vorm zich doorzet.
Matthews heeft in echte sprintetappes niet per se een trein nodig, dus dan zijn 1 a 2 mannetjes voor het vlakke en eventueel iemand als Kelderman bereid vinden te werken prima. Daar komt bij, als je met Tom voor een klassement gaat dan wil je toch al met je ploeg voorin zitten... Dat geldt ook voor de overgangsetappes waarin Bling het meeste kansen heeft. Zit elkaar mijns inziens dus minder in de weg dan een klassementsrenner met een type Kittel/Groenewegen combineren, die nog meer baat hebben bij een pure sprinttrein.