Lefevere nog op zoek naar sponsor: “Gesprekken gaan de goede richting uit”
Met 23 overwinningen is Quick-Step Floors momenteel de succesvolste ploeg van het peloton. Omdat alle sponsorcontracten aan het einde van het seizoen aflopen, bestaat er nog onzekerheid over de toekomst van het team. Teammanager Patrick Lefevere toonde zich gisteren in het Belgische tv-programma Extra Time optimistisch over een goede afloop.
“Ik hou altijd rekening met het worstcasescenario, maar de gesprekken gaan de goede richting uit”, aldus Lefevere. “Iedereen weet dat Bakala veel geld in de ploeg heeft gestoken de laatste jaren. Mijn doel is eigenlijk om dat af te bouwen, want na een tijd is dat niet meer gezond.”
Hij is nog in gesprek met de huidige geldschieters. “Het zou ondankbaar zijn om niet eerst met de huidige sponsors rond de tafel te zitten, maar er zijn ook andere opportuniteiten opgedoken.”
Lefevere geeft zichzelf nog enkele maanden de tijd. “Mijn deadline is 30 juni, dan hou ik de eer aan mezelf. De gesprekken gaan wel de goede richting uit, maar ik ga niet kraaien dat het in orde is.”
Trouwens complete prietpraat dat hij geen sponsor vindt. Hij heeft nog tijd, en moet kijken naar de financiële kant. Die wil gewoon het onderste uit de kan halen. Als hij wil, tekent hij vandaag een contract om zijn ploeg zekerheid te schenken. Lefevere ziet het (terecht) altijd groter, en mikt op het maximum.
Lefevere zegt niet altijd alles tegen de pers. hier heeft hij het over gesprekken met Gilbert, hier is de deal pas rond. Gisteren zei hij nog dat hij binnen de 24 uur na het eerste gesprek het voorstel van Gilbert aanpaste en terugstuurde, en dat Gilbert de volgende ochtend daarmee akkoord ging. Naar de pers toe lijkt het alsof die onderhandelingen 2 maanden duurden.
Wow met drie vraagtekens nogwel. Ja, ik leid dat een beetje af uit het artikel. Misschien overdrijft Patrick maar enkele uitspraken zoals "er is nog onzekerheid" en "tegen die bepaalde deadline of ik hou de eer aan mezelf" zeggen me dat het allemaal niet zo evident is.
Maar waarschijnlijk is het wel zoals flashke zegt.
Een bedrijf heeft vaak gewoon een bepaald budget wat ze willen uitgeven aan sponsoring. Met dat budget gaan ze kijken of ze er een wielerploeg mee kunnen sponsoren.
Ik denk dat de meeste sponsors in principe liever voor 4mln als hoofdsponsor van een worldtourploeg fungeren dan voor 8mln.
Voor dure (succelsvolle) ploegen is het zelfs lastiger, want het aantal potentiële sponsors die het grote geld in een ploeg willen pompen is klein.