Lefevere over transfergeruchten rond Evenepoel: “Als iemand weg wil, hangt daar prijskaartje aan vast”
foto: Cor Vos (archief)
zondag 21 juli 2024 om 10:21

Lefevere over transfergeruchten rond Evenepoel: “Als iemand weg wil, hangt daar prijskaartje aan vast”

Remco Evenepoel – die vandaag zonder ongelukken op het eindpodium zal staan van de 111e Tour de France – heeft nog een contract tot eind 2026 bij Soudal Quick-Step. De Belg werd in het verleden echter al in verband gebracht met andere ploegen en ook de voorbije weken waren er speculaties over een mogelijk vertrek.

Een must have voor alle wielerfans! Met de Black Friday deal van RIDE Magazine haal je het ideale cadeautje voor de feestdagen in huis. Voor slechts € 13,95 ontvang je de najaars- en de winter-editie in jouw brievenbus. Dat betekent meer dan 300 pagina’s aan schitterende wielerverhalen. Wacht niet te lang, want OP=OP. Bestel nu jouw magazines en verzeker je van uren leesplezier.

Maar hoe realistisch is dit nu? Het Laatste Nieuws ging langs bij de teammanager van Soudal Quick-Step, Patrick Lefevere. “Ik ben Madame Soleil natuurlijk niet”, grijnst Lefevere, doelend op een bekende Franse waarzegster. “Maar we hebben een contract tot eind 2026.”

“Als iemand weg wil, hangt daar een prijskaartje aan vast. Dat zouden we niet leuk vinden, maar goed. Dat contracten er zijn om verbroken te worden? Ja, vooral als je een goeie advocaat hebt.” Evenepoel werd in het verleden al gelinkt aan (toen nog) Jumbo-Visma, INEOS Grenadiers en Red Bull-BORA-hansgrohe.

Over Tourkansen
Dat Evenepoel bij zijn allereerste deelname in de Tour de France meteen op het eindpodium staat, belooft voor de toekomst. Al wil Lefevere ook niet te hard van stapel lopen. “Ik hoop dat Remco ooit de Tour kan winnen, maar Tadej (Pogacar, red.) is ook niet zo oud. Remco heeft de pech dat hij tegen de Eddy Merckx van deze tijd moet koersen.”

“Maar je weet natuurlijk nooit dat hij niet meedoet of een tegenslag kent. We moeten eerst in Nice geraken, dan genieten van het moment en daarna zien we wel.”

RIDE Magazine

Om te reageren moet je ingelogd zijn.