Lotto Dstny-CEO ziet Eenkhoorn en Campenaerts vertrekken: “Kunnen niet concurreren met die ploegen”
Stéphane Heulot (rechts) - foto: Facepeeters / Lotto Dstny
vrijdag 14 juni 2024 om 10:01

Lotto Dstny-CEO ziet Eenkhoorn en Campenaerts vertrekken: “Kunnen niet concurreren met die ploegen”

Lotto Dstny accepteert het aanstaande vertrek van grote namen als Pascal Eenkhoorn, Victor Campenaerts en Florian Vermeersch. Dat zegt ploegbaas Stéphane Heulot in gesprek met Sporza. “De renners die volgend seizoen vertrekken, hebben gekozen voor ploegen waarmee wij niet kunnen concurreren. We hebben zelfs geen tegenvoorstel gedaan”, aldus de CEO van het Belgische ProTeam.

Eenkhoorn vertrekt voor twee seizoenen naar Soudal Quick-Step, terwijl Victor Campenaerts terugkeert naar Visma | Lease a Bike voor een periode van drie jaar. Op zijn beurt wordt Florian Vermeersch gelinkt aan UAE Emirates en is er ook interesse voor Andreas Kron. Heulot wil niet op die specifieke gevallen ingaan. “Maar we hebben niet het grootste budget van het peloton, dus het is zaak om niet al ons geld uit te geven”, zegt de ploegmanager.

Wel wist Lotto Dstny al de contracten van Maxim Van Gils en Lennert Van Eetvelt weten te verlengen. “We hebben de renners die we willen houden voor een langere periode vastgelegd. Momenteel liggen 23 renners onder contract voor volgend seizoen. De contractverlengingen zullen we de komende dagen bekendmaken”, kondigt Heulot aan.

De eerste slag is vrijdag geslagen: Robin Orins (22), Joshua Giddings (20) en Lorenz Van de Wynkele (22) komen over van de eigen opleidingsploeg naar het profteam van Lotto Dstny.

Onduidelijkheid over Dstny
Dan is er ook nog de kwestie rondom sponsor Dstny, dat nog geen duidelijkheid heeft gegeven over de sponsoring voor 2025. Heulot wacht nog altijd op die communicatie vanuit het bedrijf en zet er geen streep doorheen. “We praten nog altijd met Dstny, de deur is niet dicht. Wielerteams zijn altijd bezig met het zoeken naar inkomstenbronnen en wij dus ook. […] Maar we maken ons geen zorgen.”

RIDE Magazine

Om te reageren moet je ingelogd zijn.