vrijdag 24 februari 2017 om 10:04
Marcel Kittel niet langer met schijfremmen uit respect voor collega’s
Marcel Kittel laat vandaag in de Abu Dhabi Tour zijn fiets met schijfremmen aan de kant staan. De Duitse sprinter kiest voor een racefiets met velgremmen uit respect voor zijn collega’s.
De discussie over de veiligheid van schijfremmen laaide gisteren weer op nadat de finale van de openingsrit van de Abu Dhabi Tour werd ontsierd door een valpartij. Sky-renner Owain Doull werd bij die val diep in zijn schoen gesneden, vermoedelijk door de schijfrem van Kittel.
Verschillende renners uitten gisteren opnieuw hun ongenoegen over de introductie van het nieuwe remsysteem. Ze voelen zich niet gehoord door de internationale wielerbond UCI en klagen over het gevaar van de schijfremmen die messcherp zijn en bij veel gebruik gevaarlijk heet kunnen worden.
#RideToAbuDhabi Kittel’s bike #nodiscs pic.twitter.com/zZsaBYsR5A
— Gregor Brown (@gregorbrown) 24 februari 2017
Daarnaast zijn schijfremmen toegestaan dus is marcel kittel niets te verwijten.
En wat de schijfremmen betreft > Een massale klapper a la Metz en je weet wat die dingen kunnen aanrichten, de vraag is of men dat wil gaan uitvinden.
Ventoso vorig jaar vergeten? Er is al zoveel gezeur geweest dat schijfremmen gevaarlijk zijn, ok ze zijn toegestaan maaR de renners weten zelf ook wel dat ze enorm veel schade kunne toe brengen bij een valpartij.
Dit is weer typisch zo geval van kijk mij is lief luisteren naar wat de andere willen terwijl het gewoon voorkomen had kunnen worden.
De discussie over de veiligheid laaide gisteren weer op nadat de finale van de openingsrit van de Abu Dhabi Tour werd ontsierd door een valpartij. Vermoedelijk door Kittel.
Verschillende renners uitten gisteren opnieuw hun ongenoegen over Kittel. Ze voelen zich niet gehoord door de internationale wielerbond UCI en klagen over Kittel die in sprints gevaarlijk kan worden.
Wat is er gebeurd dan? Het lijkt me een stukje logischer dat het door het hek kwam, en niet door de schijfrem.
Neemt natuurlijk niet weg dat ze wel zeker moeten weten dat het relatief veilig is om in een grote groep te vallen met schijfremmen.
Tandwielen of draaiende wielen wil je ook niet tussen krijgen op hoge snelheid, dat lijkt me ook niet fijn. Helemaal veilig wordt het nooit natuurlijk. Maar het andere uiterste is weer dat we straks misschien een amputatie hebben door zo'n schijfrem. Eerst maar eens goed testen wat de schade kan zijn bij een grote valpartij.
Dan is het makkelijk te bewijzen wat er gebeurd is toch?
Voor de twijfelaars, de non-believers de zeurders en de jankers. Met schijfremmen snij je hooguit een gekookte aardappel!
En zolang er twijfel is ivm de veiligheid zou ik ook zonder schijfremmen rijden , heeft niets te maken met " ideale schoonzoonprofiel"
Ik neem aan dat de fabrikanten dit inmiddels al wel op degelijke wijze hebben getest?
Heeft iemand de beelden van de crash bekeken? Ik zie nergens contact van de schoen van de SKY renner met de voorkant van de fiets van Kittel...
Kortom: in plaats van feiten te checken loopt men weer gewoon achter de muziek aan. Nepnieuws zou je het ook kunnen noemen...