Mark Christian furieus na pech: “Verdraaide fiets liet ons weer in de steek”
Mark Christian heeft furieus gereageerd nadat hij gisteren een mooie klassering in de Ronde van Zwitserland in het water zag vallen door mechanische pech. Dat meldt Cyclingnews. De 27-jarige Brit van Aqua Blue Sport maakte deel uit van de lange ontsnapping die Søren Kragh Andersen het dagsucces opleverde, maar zag zijn kansen in rook opgaan in de laatste dertig kilometer.
“Dat waren misschien wel de beste benen die ik ooit heb gehad in een koers en toen liet die verdraaide fiets ons opnieuw in de steek”, zei Christian nadat hij als 46e over de finish was gekomen. Hij hield wel de bergtrui over aan de zesde rit.Het was blijkbaar niet de eerste keer dat Christian problemen had met de 3T Strada-teamfiets. “Ik dacht dat ik in de top 10 kon rijden. Het zou mijn beste resultaat ooit geweest zijn, ik ben echt razend. Ik ben nog nooit zo boos geweest.” De Brit kreeg bijval van teameigenaar Rick Delaney. “Deze laboratoriumfiets kost ons resultaten”, schreef hij op Twitter.
@bilthoven is ie zo ondergewaardeerd dat ie op zn 27 ste nooit een kans heeft gehad om een resultaat neer te zetten? Allemaal vanwege slechte fietsen en dat al jaren lang?
Ik vind het wel eens verfrissend, een teambaas die zonder meel in zijn mond over het materiaal praat.
Als een fiets zo duidelijk gebrekkig in elkaar zit mag dat best genoemd worden vind ik. Dat kun je ook niet redelijkerwijs verwachten als je in zee gaat met een fietsenmerk.
Beetje onzinnige innovatie al zie je het wel veel op atb's en veldfietsen.
De bijpassende cassettes beginnen al bij 9 tandjes, dus je kan ook makkelijk een 44 (of zelfs kleiner) voorblad nemen om hetzelfde verzet als 53-11 te krijgen. Dan hoef je achter ook niet veel groter te gaan dan 38, afhankelijk van het parcours.
Ik vind de 1X drivetrains mooi, en misschien wel de toekomst, maar dan mag dit natuurlijk nooit gebeuren. Gek ook dat het bij MTB en cross wel goed gaat, daar zie je vrij weinig mechanische problemen ermee.
Zie: http://racefietsblog.nl/de-primeur-van-de-3t-strada-teamfiets-van-aqua-blue-sport/
Gewichtsbesparing aan de voorzijde geef je aan het achterwiel weer terug. Theoretisch dan ook het zwaartpunt meer naar achteren verlegd. Er zal vast wel over nagedacht zijn. zelf rijd ik in Nederland met 4 kransjes aan het achterwiel i.p.v. 10 of 11.