maandag 23 december 2024 om 16:56

Mathieu van der Poel crost na ‘opstartproblemen’ naar zege in Superprestige Mol

Video Mathieu van der Poel kwam, zag en overwon in de Superprestige van Mol, maar het duurde wel een halfuur voordat hij wist weg te rijden van zijn laatste concurrent. Dit was deels het plan, al kende de wereldkampioen in de openingsronden ook wat problemen in het zand.

Een must have voor alle wielerfans! Met de Black Friday deal van RIDE Magazine haal je het ideale cadeautje voor de feestdagen in huis. Voor slechts € 13,95 ontvang je de najaars- en de winter-editie in jouw brievenbus. Dat betekent meer dan 300 pagina’s aan schitterende wielerverhalen. Wacht niet te lang, want OP=OP. Bestel nu jouw magazines en verzeker je van uren leesplezier.

“Het was wel de bedoeling om het in eerste helft iets rustiger aan te pakken. Dat is wel gelukt”, vertelde Van der Poel na afloop tegen onder meer WielerFlits. De renner van Alpecin-Deceuninck besloot in de vierde ronde zijn kaarten op tafel te gooien, maar kreeg met zandspecialist Laurens Sweeck aanvankelijk wel een renner mee in zijn spoor.

Had Van der Poel hier rekening mee gehouden? “We weten allemaal dat Laurens heel goed door het zand kan rijden. Het was niet echt een verrassing, maar hij bood goed weerwerk.”

foto: Cor Vos

“Het duurde even voordat ik goed door het zand begon te rijden”
Dit kwam ook omdat Van der Poel in de eerste ronden nog niet het goede gevoel te pakken had in het zand. “Het duurde even voordat ik echt goed door het zand begon te rijden. Ik begon pas in de laatste vier ronden mijn goede lijnen te vinden. Toen ging het beter en beter.”

Van der Poel maakte zich echter niet druk, ook niet om Sweeck. “Ik was vooral met mezelf bezig. Ik reed alleen in het eerste deel van de cross niet zo goed door het zand. Het is in de wielen ook iets moeilijker, dan als je op kop rijdt. Dan trek je je eigen sporen en dan is het net iets makkelijker. Het zal niet altijd van een leien dakje gaan”, stelt MVDP.

EENDAG

Telenet Superprestige 2024-2025

Men Elite

RIDE Magazine

Om te reageren moet je ingelogd zijn.