De witte broek is terug: Mathieu van der Poel en Luke Plapp dragen wit in Milaan-San Remo
foto: Cor Vos
zaterdag 16 maart 2024 om 12:11

De witte broek is terug: Mathieu van der Poel en Luke Plapp dragen wit in Milaan-San Remo

Het eerste monument van 2024 is daar: Milaan-San Remo. In La Primavera zal op de Cipressa en de Poggio een hevige strijd worden gevoerd, maar ook voorafgaand aan de koers viel al het nodige op. Wit bleek het sleutelwoord te zijn. Van gekleurde haren tot een maagdelijk witte broek.

Een must have voor alle wielerfans! Met de Black Friday deal van RIDE Magazine haal je het ideale cadeautje voor de feestdagen in huis. Voor slechts € 13,95 ontvang je de najaars- en de winter-editie in jouw brievenbus. Dat betekent meer dan 300 pagina’s aan schitterende wielerverhalen. Wacht niet te lang, want OP=OP. Bestel nu jouw magazines en verzeker je van uren leesplezier.
Vorig jaar speculeerde Mathieu van der Poel al na het binnenslepen van de wereldtitel in Glasgow over de combinatie van de witte broek en de overwegend witte trui van de wereldkampioen. “Misschien te wit” was toen de conclusie van de Nederlander. Toch opent Mathieu van der Poel ook zijn 2024 in een volledig witte fit. De fiets, de broek en de kampioenstrui zorgen voor een geheel wit ensemble.

Van der Poel oogt ontspannen aan het begin van de koers – foto: Cor Vos

Van der Poel is overigens niet de enige die de inmiddels beruchte witte broek aan heeft getrokken. Ook Luke Plapp, regerend Australisch kampioen, heeft ervoor gekozen de pantaloni bianchi. De mannen kunnen elkaar dus goed vinden wat betreft hun fashion keuzes. Beide heren lopen in het wit rond.

Luke Plapp durft het net als Van der Poel aan om de witte broek te dragen – foto: Cor Vos

Ook Tadej Pogačar heeft een duit in het zakje gedaan door zijn haar te blonderen. Met een zonnebril op werd de Sloveen lachend gespot voor de start in Pavia. In San Remo gaat de alleskunner op jacht naar zijn eerste zege in het eerste monument van het jaar.

Een geblondeerde Pogacar – foto: Cor Vos

RIDE Magazine

Om te reageren moet je ingelogd zijn.