Mathieu van der Poel na ‘moeilijke sprint’ tweede: “Vrijdag goede dag om de benen te testen”
foto: Cor Vos
donderdag 19 september 2024 om 17:26

Mathieu van der Poel na ‘moeilijke sprint’ tweede: “Vrijdag goede dag om de benen te testen”

Geen tweede opeenvolgende ritzege voor Mathieu van der Poel in de Ronde van Luxemburg. De wereldkampioen moest na een pelotonsprint genoegen nemen met een tweede plaats, achter Mads Pedersen. Toch was hij na afloop tevreden.

Een must-have voor wielerfans! Op 20 september verschijnt er weer een nieuwe RIDE Magazine. Onze 172 pagina’s dikke najaars-editie staat weer vol met prachtige wielerverhalen om heerlijk van te genieten. Bestel jouw exemplaar nu online voor slechts € 9,95. Snelle beslissers ontvangen 15 euro korting bij FuturumShop. RIDE extra voordelig lezen? Neem dan nu een abonnement en krijg 20% korting!

“Het ging vandaag vrij goed”, aldus Van der Poel. “De laatst vijf kilometer waren erg hectisch. Het ging supersnel. Daarom was het een behoorlijk moeilijke sprint. Maar ik ben blij met de tweede plaats.”

Alpecin-Deceuninck startte door meerdere ziektegevallen nog met slechts drie renners. Het was aan Jente Michels en Silvan Dillier om de koers te controleren voor Van der Poel. “Het is oké. We doen wat we kunnen. We waren hier voor ritzeges, dus we zullen zien of we op een of andere manier de ritten kunnen controleren. Vandaag was het oké, maar morgen gaat het bijna onmogelijk worden voor ons.”

Benen testen in koninginnenrit
De etappe van vrijdag is de koninginnenrit van de Ronde van Luxemburg. Niet alleen gaan de coureurs over de grens van de tweehonderd kilometer, ook komen ze een hele reeks beklimmingen tegen. In de finale moeten ze meermaals over de Montée de Haemerich (1,1 km aan 7,4%) en Montée de Seitert (0,8 km aan 9,9%).

“We gaan zien wat er gebeurt. Morgen is misschien wel de zwaarste etappe. Het zal een goede dag zijn om de benen te testen. Deze week is perfect om me voor te bereiden op Zurich”, doelt hij op het WK op de weg, dat op 29 september plaatsvindt.

RIDE Magazine

Om te reageren moet je ingelogd zijn.