Mediabedrijf Oath nieuwe sponsor Cannondale-Drapac
Cannondale-Drapac zal voor komend seizoen kunnen rekenen op de steun van een extra sponsor. Slipstream Sports, het in 2005 opgerichte bedrijf van ploegmanager Jonathan Vaughters en hiermee eigenaar van de wielerploeg, heeft een akkoord gesloten met Oath voor 2018.
Oath is een Amerikaans digitaal mediabedrijf, dat de baas is over meer dan vijftig media en technologie merken als Yahoo Sports, Flickr en Huffington Post. Naast het sponsoren van de wielerploeg, zullen Slipstream en Oath zich ook richten op het ontwikkelen en aanbieden van multimediale content.
De achterliggende gedachte is om de kijker onderdeel te laten uitmaken van het reilen en zeilen binnen een wielerploeg en het algehele wielermilieu, aldus Vaughters. “Het profwielrennen kent zoveel verhalen, maar slechts een fractie wordt daadwerkelijk verteld. Met Oath willen we dit veranderen, zij hebben de expertise om dit te kunnen. We willen laten zien wat er omgaat binnen het wielermilieu.”
En wordt dat dan Oath-Drapac of Drapac-Oath? Want ik begreep dat Cannondale alleen nog maar fietsensponsor wil zijn en eigenlijk liever naar een Franse ploeg verhuist.