Mindere start nekt Lucinda Brand in Antwerpen: “Explosiviteit niet meer wat het was”
foto: Cor Vos
zondag 24 november 2024 om 15:18

Mindere start nekt Lucinda Brand in Antwerpen: “Explosiviteit niet meer wat het was”

Lucinda Brand kwam als tweede over de streep in de eerste Wereldbeker van het seizoen in Antwerpen, maar had nooit uitzicht op de overwinning. De Nederlands kampioene was – na een mindere start – al vanaf het begin op achtervolgen aangewezen. “Ik kon het niet meer dichtrijden”, keek ze na afloop terug op haar cross.

Een must have voor alle wielerfans! Met de Black Friday deal van RIDE Magazine haal je het ideale cadeautje voor de feestdagen in huis. Voor slechts € 13,95 ontvang je de najaars- en de winter-editie in jouw brievenbus. Dat betekent meer dan 300 pagina’s aan schitterende wielerverhalen. Wacht niet te lang, want OP=OP. Bestel nu jouw magazines en verzeker je van uren leesplezier.

Fem van Empel en Lucinda Brand stonden – net als vorig jaar – op de hoogste treden van het podium van de Wereldbeker van Antwerpen. “Alleen was het dit jaar wel een iets ander gevecht”, begon Brand haar relaas in het flashinterview. “Ze (doelt op Van Empel, red.) had al vanuit het vertrek een gat.”

“Eenmaal ik mijn eigen lijnen kon rijden, kon ik het gat niet meer dichten. Het was een korte start en mijn explosiviteit is niet meer wat het was. Dan moet je je momenten vinden. Dat lukte niet snel genoeg, dat is wel jammer.”

Inhaalrace
Brand wist zich tijdens de race wel naar voren te knokken, naar plek twee, en hield het verschil met Van Empel binnen de perken. Voelde ze zich onderweg net zo goed als de wereldkampioene? “Zonder mijn mindere start hadden we zeker een duel gezien, maar ik weet niet tot hoe ver in de koers.”

“Op het moment dat we beiden onze lijnen konden rijden, kwam ik ook niet dichter. Dat geeft wel aan dat Fem vandaag minstens zo sterk was of misschien wel net iets sterker. Ik ben over het algemeen wel tevreden over mijn koers.”

EENDAG

UCI Cyclo-cross World Cup 2024-2025

Women Elite

RIDE Magazine

Om te reageren moet je ingelogd zijn.

RIDE Magazine