MTN-Qhubeka wordt Team Dimension Data
Dimension Data is de nieuwe hoofdsponsor van MTN-Qhubeka. De Zuid-Afrikaanse ProContinentale ploeg gaat Team Dimension Data heten. Dat maakte het team vandaag bekend.
Afgelopen zomer werd al bekend dat het Zuid-Afrikaanse ICT-bedrijf de ploeg zou gaan sponsoren, maar na het afhaken van naamsponsor MTN heeft Dimension Data dat bedrag verhoogd. Teambaas Douglas Ryder is blij. “Deze overeenkomst stelt ons in staat om door te gaan met de ontwikkeling van de wielersport in Afrika”, reageert hij.Dimension Data is een multinational met activiteiten in 58 landen. Het heeft wereldwijd meer dan 23.000 medewerkers. Afgelopen jaar had het een omzet van zes miljard euro. In Nederland heeft het een vestiging in Barneveld. Dimension Data was afgelopen zomer als technologiepartner tijdens de Tour de France verantwoordelijk voor het verwerken van de gegevens die via sensoren onder het zadel verzameld werden.
MTN-Qhubeka nam afgelopen seizoen dankzij een wildcard deel aan de Tour de France en de Vuelta a España, waarin het twee ritzeges boekte. Stephen Cummings deed dat in de Tour, terwijl Kristian Sbaragli een etappe won in de Vuelta. Eerder deze maand zette Edvald Boasson Hagen nog de Tour of Britain op zijn naam. Met Theo Bos heeft de ploeg één Nederlander onder contract.
Hopelijk was Etihad gewoon een gerucht of mogelijk worden ze privé sponsor van Cavendish...