Netflix-serie ‘Tour de France: Unchained’ vanaf 8 juni te zien
De door Netflix geproduceerde Tour de France-serie ‘Tour de France: Unchained’ is vanaf 8 juni te zien op de Amerikaanse streamingsdienst. De serie, geïnspireerd op de succesvolle documentaireserie Formula 1: Drive to Survive, bestaat uit acht afleveringen.
Niet lang geleden kwam via Netflix al een titel naar buiten van de docuserie, namelijk Tour de France: Unchained. Letterlijk vertaald ‘Ontketend’, maar het is ook een subtiele verwijzing naar de fietsketting. Nu heeft INEOS Grenadiers, een van de deelnemende teams, een trailer gedeeld, met als bijschrift: “Het peloton zoals je het nog nooit hebt gezien.”
De Netflix-serie over de door Jonas Vingegaard gewonnen Tour bestaat uit acht afleveringen. De vorm zal lijken op die van de succesvolle documentaireserie Formula 1: Drive to Survive, eveneens van Netflix. De streamingsdienst wil op eenzelfde manier het wielrennen in beeld brengen en zo sportliefhebbers een kijkje achter de schermen geven. Niet lang geleden volgden ook al soortgelijke series over de tennis- en golfwereld.
De serie is gemaakt in samenwerking met France Télévisions. In totaal hebben acht profploegen zich verbonden hebben aan het project: AG2R Citroën, Alpecin-Deceuninck, BORA-hansgrohe, EF Education-EasyPost, Groupama-FDJ, INEOS Grenadiers, Jumbo-Visma en het toenmalige Quick-Step Alpha Vinyl.
Om te reageren moet je ingelogd zijn.