woensdag 19 juli 2017 om 19:45

Nico Verhoeven: “Dit was er een uit het boekje”

LottoNL-Jumbo had vooraf gepland voor de etappezege te gaan met Primož Roglič. Eigenlijk precies zoals het gegaan is, geeft ploegleider Nico Verhoeven aan tegen WielerFlits. “Dit was er een uit het boekje, alleen hadden we niet verwacht dat Contador zou komen”, zegt Verhoeven, die daarom dacht dat de vlucht niet veel ruimte zou krijgen. “Dat was even spannend.”

Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

RIDE Magazine
52 Reacties
19-07-2017 20:06
Nicolas wist niet dat Contador zou komen? Hmmmmm...
19-07-2017 20:15
lol, Contador heeft zelf aangegeven er alles aan te doen om nog een rit te winnen, maar waarschijnlijk zat Nico toen de krant te lezen en is die info niet tot hem gekomen.
19-07-2017 20:17
Contador had hem aangestipt maar als je 1.30min kan weglopen van Alberto op 5km ben je een hele grote, sjapoo Nico.
19-07-2017 20:21
Ja, dat (edit: dat = dat ze Contador niet verwachtten) was ook het eerste wat ik dacht toen ik het interview hoorde. Ik ben niet zo van het TLJ-bashen, maar eigenlijk altijd als ik Nico Verhoeven hoor praten verbaas ik me niet dat de plannen niet uitkomen. Had dat eerder met b.v. Erik Breukink ook. Ik vind het absoluut een sympathieke ploeg, maar een iets hoger gehalte uitgekooktheid zou geen kwaad kunnen.
19-07-2017 20:25
Nico Verhoeven is een ploegleider zonder plan en visie. Het is een wonder dat hij zich nog steeds ploegleider mag noemen.

Mooi resultaat voor TLJ maar met het uitvallen van Kittel zit er nog meer in het vat. Roglic de tijdrit en Groenewegen heeft de sprint om in Parijs te winnen. De laatste dagen gaat het gelukkig de goede kant op vallen voor de ploeg maar zijn te onzichtbaar geweest deze tour.
19-07-2017 20:38
@TeamNL
Hoezo onzichtbaar? Gesink won al bijna een rit, Groenewegen is constant kort geëindigd in de sprints, Roglic zat al meerdere keren mee in bergetappes en Bennett heeft lange tijd in de top tien gestaan. Mede door pech heeft de ploeg niet het maximale uit deze Tour kunnen halen maar desondanks winnen ze een rit waarmee deze Tour wat mij betreft gewoon geslaagd is. En wie weet wat er nog meer in het vat zit komende dagen.
19-07-2017 20:44
@Team NL, 'te onzichtbaar'? Dat lijkt me nogal meevallen. Gesink valt aan en wordt tweede. Groenewegen werd tweede, gewoon omdat Kittel te sterk was. Dat was gewoon twee keer net niet goed genoeg, en vandaag wel goed genoeg. Tot nu toe hebben ze, zeker als je rekening houdt met de uitvallers, een behoorlijke Tour gereden. Ze waren nog zichtbaarder geweest als ze samen met Hilaire zijn ploeg meegezeten hadden in zinloze ontsnappingen in vlakke etappes, maar dat lijkt me voor hun geen goed idee.
19-07-2017 20:53
Haha... wat een zuurpruimen hier toch vaak bij de Flits.
19-07-2017 20:56
Nogmaals: alle TLJ renners (misschien m.u.v. Wagner) presteerden deze tour boven verwachting. Petje af voor de ploegleiding.
19-07-2017 21:10
Bedoelt Verhoeven niet dat toen de vlucht weg was ze niet hadden verwacht dat Contador er daarna nog naartoe zou rijden?
19-07-2017 21:11
Precies. Bauke hoorde het zelf ook pas later.
19-07-2017 21:15
@TeamNL
Toch knap dan dat TLJ zonder plan en visie een zege boekt.
19-07-2017 21:35
Er zijn ook ploegen zonder ritzege of zelfs zonder een 2e plek, dus al met al niet slecht.
19-07-2017 21:38
Ha ha ha, Horsm, is dit een grap?!? Alle TLJ renners presteerden boven verwachting? Ha ha ha. Sprinttrein was niet veel soeps, Martens was prut, Van Emden, Wagner, Leezer deden het minder goed dan ze kunnen (al zijn er Jos en Tom redenen voor). Roglic viel tot vandaag ook tegen, al heeft ie het vandaag meer dan goed gemaakt. :-) Bennett en Gesink en Groenewegen doen/deden het mijns inziens vrij goed tot goed.

En de ploegleiding is natuurlijk, zoals altijd, subliem.

TLJ deed wel hun best onzichtbaar rond te rijden (ik moest echt een dag of vijf wennen aan dat nieuwe tenue en zag ze daarom niet goed), maar dat is niet gelukt; ze zijn best veel in beeld geweest en hebben ook redelijk wat ereplaatsen behaald. Mede daarom stonden ze erg hoog in het geldklassement voor een team dat nul keer iets had gewonnen.
19-07-2017 21:40
@maklukzat
Ha ha ha!
19-07-2017 21:47
@assen
Sinds jij ons hebt laten weten dat je de wijsheid in pacht hebt omdat wielrennen volgen je enige hobby is, lees ik je posts altijd met een grote grijns :p
19-07-2017 21:49
De vraag lijkt me een beetje of TLJ met het beschikbare materiaal presteert wat er verwacht mag worden, of daar zelfs bovenuit komt. Gezien het feit dat Gesink, Bennett, Roglic gewoon klasbakken zijn, lijkt me niet dat 1 overwinning boven verwachting is... Wat mij betreft vooral niet omdat ik geen moment de indruk kreeg dat er sprake was van een teamprestatie - het idee van een team is toch om verder te komen dan als losse renners. Vergelijk Sunweb. Vergelijk Sky. Ook Groenewegen sprint naar z'n persoonlijke (grote) mogelijkheden, maar ook hier is de component 'team' niet wat 't moet zijn lijkt me.
Het zou me helemaal niet verbazen als er nog 1-2 TLJ etappeoverwinningen volgen, maar is het dan de teamleiding of de individuele klasse van Roglic en/of Groenewegen?
19-07-2017 21:55
@xistnc :-)
Wijsheid in pacht heb je mij nooit horen zeggen, maar iedereen mag zijn visie en mening geven. :-)
Ongelooflijk ook hoe visie en mening kan verschillen, bij exact dezelfde info.
19-07-2017 21:58
Mochten we de illusie hebben dat als Groenewegen een etappe wint hij dit ook zou hebben gekund zonder ploeg kunnen de boeken dicht en mag iedereen nog eens cursusje wielrennenvolgen inplannen. Los van het feit dat als TLJ de trein zo goed had kunnen laten rijden als fassa bortolo en quickstep in het verleden Groenewegen wellicht beter geplaatst had kunnen worden. Maar een eventuele etappewinst van Groenewegen toeschrijven aan de individuele klasse gaat me iets te ver.
19-07-2017 22:02
@assen, de kopmannen Gesink, Bennett, Roglic, Groenewegen doen het goed. De rest is ondersteuning. Als de kopmannen het goed kunnen doen, dan heeft de ondersteuning toch zijn werk gedaan?

Wat verwacht je dan van bv Martens?

En qua ploegleiding: het doel was ritwinst. In elke rit (tijdrit, sprint, bergrit) deed het team mee om de overwinning. Dan doe je het toch goed?
19-07-2017 22:07
@Jooprioolpijp met alle respect voor de renners maar Gesink, Roglic en Bennett zijn echt geen A-renners. Ik vraag me af of Sky ze uberhaupt had geselecteerd voor de tour.
19-07-2017 22:10
Quote van rioolpijp:
is het dan de teamleiding of de individuele klasse van Roglic en/of Groenewegen?

Als het Dylan zou liggen, sprint hij tot in lengte van jaren met Wagner als leadout. De ploeg neemt de beslissing om zijn trein om te gooien en vanaf daar gaat het lopen. Waar ligt het dan aan? Uiteraard moet Dylan zelf zijn trappers rondduwen.

Als je de verhalen van en over Roglic hoort, is zijn carrière tot dusver één grote ontdekkingsreis. Uiteraard geeft zijn intrinsieke talent de doorslag, maar het uitkiezen van de etappes en het inleiden van de ontsnapping is een teamprestatie. Kijk bijvoorbeeld het begin van deze etappe terug, hoe TLJ nadrukkelijk voorin het peloton aanwezig was om Roglic in de ontsnapping te krijgen.

Quote van horsm:
Ik vraag me af of Sky ze uberhaupt had geselecteerd voor de tour.

Is dat het criterium?
19-07-2017 22:21
@xistnc, nee meer een terzijde. Een betrouwbaar criterium voor A-renner lijkt me bv financieel. A-renners verdienen meer dan een miljoen. Bij TLJ is dat alleen Kruijswijk, lijkt me.

Verder volledig eens met je relaas.
19-07-2017 22:29
Roglic levert een top boven verwachting prestatie en Verhoeven zegt het is (niet meer dan ) een verwachte overwinning.
Lekker gemotiveerd leiderschap. Laat die Verhoeven aub voortaan thuis, voegt niets toe.
19-07-2017 22:33
Neuh, zelfs Kruijswijk zit niet boven het miljoen. Dat zijn er in het peloton echt maar een paar: de winnaars van grote ronden, de wereldkampioenen en de meervoudig winnaars van monumenten.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.