Niels Albert pleit voor communicatie met renners tijdens veldritten
Niels Albert pleit ervoor dat hij als ploegleider tijdens veldritten met zijn renners mag communiceren. Dat vertelt de ploegleider van Wout van Aert aan Het Nieuwsblad.
Volgens de UCI-regels is communicatie tussen ploegleider en renner tijdens veldritten niet toegestaan. Een uitzondering zijn de wereldbekerwedstrijden, waar de renner mag communiceren richting de materiaalpost. Dat was gisteren in de Superprestige-cross in Zonhoven niet het geval. “Ze spreken over professionalisering maar als je niet met je renner kunt spreken, dan ben je niet echt professioneel bezig. De communicatie tijdens de koers is nihil. Dat ze daar maar eens over nadenken”, aldus Albert.
Van Aert moet dit seizoen zijn meerdere erkennen in Mathieu van der Poel. De regerend wereldkampioen wacht nog op zijn eerste zege. “Conditioneel zit het goed maar op de één of andere manier wil het nog niet lukken. Mathieu is momenteel heel goed en daar moeten we mee leven”, concludeert Albert. “In vergelijking met vorig jaar rijdt Mathieu niet spectaculair veel sneller, het verschil is dus echt niet al te groot. We moeten blijven vechten om het tij te doen keren.”
Ik zie er enkel een entertainment dodende factor in voorlopig. Dus liever zonder oortjes, eventueel 2 grote schermen(finish en halverwege) met onderlinge tijdsverschillen voor de top 20 oid.
Oortjes in het veldrijden, wat een onzin.
"Als je niet met je renner kunt communiceren ben je niet professioneel bezig". Dit argument komt volledig uit de lucht vallen zonder onderbouwing. Waarom is hulp dmv communicatie professioneler dan renners zelf hun probleem op te laten lossen?
Het is allemaal vrij overzichtelijk.
Heb je een mankement, dan wissel je bij de post.
Rijdt er iemand voor je, dan rij je niet aan de leiding.
Een uitzondering zijn de wereldbekerwedstrijden, waar de renner mag communiceren richting de materiaalpost.
Rijdt er iemand voor je, dan rij je niet aan de leiding.
En is dat dan verboden bij de andere wedstrijden? Hoe controleer je dat dan?
+1
Ik zie ook nergens een woord over 'oortjes'?? Kom zeg, Wielerflits. Bedenkelijk artikel dit.
Als de definitie meer technologie is dan wel ja, maar is dat nou per definitie meer professioneel? Wat een geneuzel.
een cross toch heel goed mogelijk.
Nijs zijn ploegleider deed het met een bord zoals in de motorraces .