Nieuwe beelden van balkencrash in Dublin: Thibau Nys krijgt harde klap en kermt van de pijn
Instagram: David Arthur - Just Ride Bikes
maandag 2 december 2024 om 08:35

Nieuwe beelden van balkencrash in Dublin: Thibau Nys krijgt harde klap en kermt van de pijn

Thibau Nys had zich zijn trip naar Ierland voor de Wereldbeker Dublin ongetwijfeld anders voorgesteld. In de eerste minuten van de cross kwam de Europees kampioen hard ten val bij de balken, waarna hij uitgeschakeld was voor de zege. Na vijf rondes stapte hij af met een pijnlijke enkel. Die pijn wordt nog beter invoelbaar nu er nieuwe beelden zijn opgedoken. De video laat zien hoe hard Nys bij de val geraakt wordt en kermt van de pijn.

Michael Boros was de eerste die viel bij de balken. De andere renners moesten hem ontwijken, maar de wat minder gestarte Nys gaat in de chaos ook onderuit. “Alé jong”, horen we hem nog roepen. Maar de Europees kampioen kan niet voorkomen dat hij struikelde. Daarna rijdt de Fransman David Menut van achter hard op hem in, waarbij Nys vooral zijn enkel bezeert. Hij blijft daarna een tijdlang liggen en kermt het uit. Uiteindelijk zal de renner van Baloise Trek Lions zijn weg wel weer kunnen vervolgen, maar na vijf rondes stapt hij af met een pijnlijke enkel.

Last van de enkel
Eenmaal afgestapt, deed Nys zijn verhaal bij VTM Nieuws. “De cross was al over na een paar minuten”, baalde de Europees kampioen. “Ze vielen voor me op de balken en ik kon het op zich nog best goed ontwijken. Maar toen kwam er iemand die vol over mijn enkel reed, op het moment dat ik daar lag. Eerst kon ik er geen kracht meer opzetten.”

Toch stapte Nys dus weer op. “Na een ronde rijden kwam ik er een klein beetje terug door, maar er zat nooit echt meer kracht op. Ik heb nog geprobeerd van er een training van te maken, maar het werd erger en erger. Het draaide echt vierkant. Ik heb er nog even mee kunnen rijden, dus ik denk niet dat dat echt iets ernstigs is. Maar dit is wel een grote teleurstelling. Ik had graag deze periode afgesloten met een goede cross.”

RIDE Magazine

Om te reageren moet je ingelogd zijn.