‘Wolfpack’ Quick-Step Floors kiest voor herkenbaar blauw in 2018
Quick-Step Floors heeft het nieuwe tenue voor volgend seizoen gepresenteerd. De Belgische formatie rijdt ook in 2018 in een herkenbaar blauw-wit tenue van kledingfabrikant Vermarc. Niki Terpstra en Bob Jungels hadden de eer om als eerste het nieuwe tricot te tonen.
De kleur blauw is behouden, maar wordt iets donkerder. In 2017 reed de ploeg nog met witte armen en een blauwe borst, maar volgend jaar zijn ook de armen blauw. Op de borst staat de sponsornaam in een witte horizontale band, vergelijkbaar met concurrent Lotto Soudal. Op het eerste gezicht staan er geen nieuwe sponsoren op het shirt. Op de rug staat een klein logo met de titel ‘The Wolfpack’, een door ploegleider Brian Holm gekozen bijnaam van het team.
Ja, ik vind van wel. Toch een van de weinige ploegen die haar kleuren veelal onveranderd laat.
klopt, dat is een spagaat maar: er wordt ook aardig wat verdient met de verkoop van shirtjes. (waarvan de meeste niet gedragen worden...) De shirtjes van Sky zie ik toch met grote regelmaat voorbij komen. Dus een mooi shirt helpt met verdienste en alls designer zijnde: een lelijk shirt maken omdat je toevallig een aantal lelijke logo's en kleuren hebt om mee te werken? dat zijn juist de problemen die je als designer juist graag wilt oplossen...