‘Rampjaar voor Pogacar op komst? Ik zie alleen maar groei voor 2025’
foto: Cor Vos
woensdag 1 januari 2025 om 12:14

‘Rampjaar voor Pogacar op komst? Ik zie alleen maar groei voor 2025’

Tadej Pogacar won het afgelopen jaar in vrijwel elke koers waar hij aan de start stond. Maar zal hij in 2025 weer zo succesvol zijn voor de Sloveen? In de WielerFlits Podcast ontstond daar discussie over.

Een must have voor alle wielerfans! Met de Black Friday deal van RIDE Magazine haal je het ideale cadeautje voor de feestdagen in huis. Voor slechts € 13,95 ontvang je de najaars- en de winter-editie in jouw brievenbus. Dat betekent meer dan 300 pagina’s aan schitterende wielerverhalen. Wacht niet te lang, want OP=OP. Bestel nu jouw magazines en verzeker je van uren leesplezier.

Pogacar won in 2024 onder meer Strade Bianche, Luik-Bastenaken-Luik, de Ronde van Lombardije, de Giro d’Italia, de Tour de France en het wereldkampioenschap op de weg in Zürich. En volgend jaar, op het lastige parcours in Rwanda, zou hij zomaar zijn wereldtitel kunnen prolongeren. “Ik denk dat Pogacar op het WK écht een heel grote kans heeft om de dubbel te doen”, opende podcastgast Danny Nelissen de debatten.

Rampseizoen?
Michel Cornelisse, ploegleider bij Fenix-Deceuninck en eveneens te gast, stelde echter dat het ook ‘zomaar een keer een rampseizoen’ zou kunnen worden voor Pogacar. “Wat hij presteert, solo’s van tachtig kilometer in Strade Bianche… Dat kan ook een keer teveel worden natuurlijk. Ik zie het ook niet zomaar gebeuren, maar het kan natuurlijk wel.”

Nelissen ziet echter eerder het tegenovergestelde gebeuren. “Ik zie nu alleen nog maar groei”, zei de oud-renner, waarna hij Pogacar vergeleek met een voormalig collega. “Ik reed vroeger met Max van Heeswijk in de ploeg. Dat was echt een geweldige renner, maar hij zei altijd: volgend jaar dan… Maar zo stel je constant je ding uit. Je moet zeggen: nu, vandaag, morgen. Pogacar doet dat al vanaf jonge leeftijd.”

Vanaf 1.00.58 tot 1.03.25 minuut gaat het over Wout van Aert en zijn komende wielerplannen. 

RIDE Magazine

Om te reageren moet je ingelogd zijn.