Ook Remco Evenepoel draagt uit voorzorg mondmasker: “Wil niet dat de Tour eindigt zoals de vorige Giro”
foto: Youri IJnsen/WielerFlits
donderdag 27 juni 2024 om 17:51

Ook Remco Evenepoel draagt uit voorzorg mondmasker: “Wil niet dat de Tour eindigt zoals de vorige Giro”

Visma | Lease a Bike stapt gedurende deze Tour de France weer terug op een gedeeltelijk coronaprotocol. En niet alleen bij de Nederlandse formatie zijn ze op hun hoede, want ook Remco Evenepoel droeg donderdag een mondmasker tijdens een persmoment in Florence. “Het is gewoon om voorzichtig te zijn”, legde de kopman van Soudal Quick-Step uit op vraag van WielerFlits.

Een must have voor alle wielerfans! Met de Black Friday deal van RIDE Magazine haal je het ideale cadeautje voor de feestdagen in huis. Voor slechts € 13,95 ontvang je de najaars- en de winter-editie in jouw brievenbus. Dat betekent meer dan 300 pagina’s aan schitterende wielerverhalen. Wacht niet te lang, want OP=OP. Bestel nu jouw magazines en verzeker je van uren leesplezier.

“Ik wil niet dat het eindigt zoals tijdens mijn tweede Giro, vorig jaar”, aldus Evenepoel, die de Giro d’Italia in 2023 moest verlaten na een coronabesmetting. Hij stond op dat moment aan de leiding in het algemeen klassement. “Het voelt in deze persruimte wat veiliger met een mondmasker”, lachte de 24-jarige renner. “De komende uren komen we ook in contact met veel mensen, dus we moeten voorzichtig zijn.”

“Jullie hoeven je geen zorgen te maken dat ik nu ziek ben. Het is beter dan vorige week”, sloot Evenepoel af. Afgelopen zondag verdedigde de Aerokogel van Schepdaal zijn Belgische titel niet omdat hij kampte met een verkoudheid.

“Was nooit superziek”
“Veel renners zijn met een verkoudheid uit de Dauphiné gekomen”, zei Evenepoel eerder deze week bij Het Nieuwsblad. “Sommigen zelfs met iets erger. Ik heb geluk gehad dat het bij mij nooit helemaal doorbrak, tot ik na de Dauphiné een paar dagen in slecht weer trainde en het toch gebeurde. Ik was nooit superziek, maar had wel een licht verhoogde hartslag.”

RIDE Magazine

Om te reageren moet je ingelogd zijn.