Remco Evenepoel na historische titel: “Lekke band was enorm stressvol”
zaterdag 3 augustus 2024 om 17:54

Remco Evenepoel na historische titel: “Lekke band was enorm stressvol”

Dolle vreugde bij Remco Evenepoel na zijn gouden triomf in de olympische wegrit van Parijs. In een eerste reactie na de finish stak de Belg zijn blijheid niet onder stoelen of banken. “Die lekke band op goed vier kilometer te gaan was enorm stressvol. Gelukkig had ik tijd genoeg en kwam het allemaal goed.”

Een must have voor alle wielerfans! Met de Black Friday deal van RIDE Magazine haal je het ideale cadeautje voor de feestdagen in huis. Voor slechts € 13,95 ontvang je de najaars- en de winter-editie in jouw brievenbus. Dat betekent meer dan 300 pagina’s aan schitterende wielerverhalen. Wacht niet te lang, want OP=OP. Bestel nu jouw magazines en verzeker je van uren leesplezier.

“Ik voel me ziek van de inspanning”, opent Evenepoel zijn relaas voor de microfoon van Eurosport. “Het was een heel zware dag. Om dit te winnen en de eerste man te zijn die de dubbel pakt is historisch.”

Valentin Madouas was tijdens de lange wegwedstrijd de laatste die het wiel van de Aerokogel van Schepdaal moest laten gaan. “Je bent nooit helemaal zeker”, zegt Evenepoel over de Fransman. “Ik voelde wel dat zijn benen leegliepen en de plek waar ik hem kon lossen lag me wel echt. Een echte loper, waar ik op de grote plaat kon doorbeuken. Vanaf dat moment was het gewoon volle bak pushen tot de streep.”

“Die lekke band op goed vier kilometer te gaan was enorm stressvol. Ik voelde ineens dat ik een lekke band had en ik moest zo snel mogelijk wisselen. In de auto waren ze daar niet meteen klaar voor. Gelukkig had ik tijd genoeg en kwam het allemaal goed. Wat een dag!”

“En wat een seizoen”, vervolgt hij in de flashreactie. “Afgelopen maand heb ik alles behaald wat ik wilde: derde in de Tour en twee keer goud. Niet te omschrijven. Ik wist dat ik offensief moest koersen om te kunnen winnen. Montmartre lag me niet echt, maar die andere klimmen wel. Daar ging ik elke keer zo hard mogelijk omhoog, om daarna stabiel proberen te blijven rijden.”

RIDE Magazine

Om te reageren moet je ingelogd zijn.