Robert Gesink: “Meezitten moet je oefenen”
foto: Sirotti
dinsdag 28 maart 2017 om 15:30

Robert Gesink: “Meezitten moet je oefenen”

Robert Gesink gaat later dit jaar als rittenkaper naar de Tour de France. In diezelfde rol pakte hij in de voorbije Vuelta a España de koninginnenrit. “Dit was een rondje om dat eens uit te proberen”, vertelt Gesink na afloop van de Volta ao Catalunya. Zaterdag knechtte de geboren Varssevelder ‘met plezier’ voor Steven Kruijswijk.


Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

RIDE Magazine
42 Reacties
28-03-2017 15:58
Ook als het tegen zit toch proberen mee te zitten maar zie hem toch liever een keer op de sjams elizee op het podium met zijn kind(eren), daarna mag ie op het podium a la Finkers want hij heeft best humor en uitstraling.
28-03-2017 16:08
Toch mooi dat hij het serieus neemt. Beter dan halfbakken, en ja je verliest wat als klassementsman, anderzijds, waar kwam Clement uit als aanvaller? waar is rolland en kruijswijk regelmatig als aanvaller uitgekomen? een goede top 20 is nog steeds te doen als aanvaller.
28-03-2017 16:11
Hij heeft genoeg succesvol geoefend in de Vuelta verleden jaar. Gaat ie nu elk serieus rondje z'n klassement opofferen om te kunnen oefenen? Dan krijgen we dus nooit in beeld waar hij werkelijk staat. Ook mbt de Tour zou ik zeggen: ga of voor de bollentrui of voor het klassement. Blijkt na de eerste twee bergritten dat het klassement er niet in zit, kun je altijd nog voor ritten gaan. Niet meteen het één vergooien op een kleine-kans-doel als Tourritsucces.
28-03-2017 16:11
Op het podium met de bollen dan. Of de prijs van de strijdlust natuurlijk.
28-03-2017 16:14
Afgelopen vuelta lukte het alvast best
28-03-2017 16:14
Gesink als rittenkaper. Ik moet er wel aan wennen . Ik zie hem tóch liever als klassementsman.
28-03-2017 16:16
Ach liever mooie bergetappes winnen dan negende in het klassement. Want veel hoger dan dat mag je niet verwachten.
28-03-2017 16:18
Tijdens de rit naar de Aubisque heb ik staan juichen als een malle. Dat heb ik niet gedaan toen hij het jaar daarvoor 6e werd in de Tour. Oké, zo'n etappe is slechts een moment en een klassement kan drie weken lang voor extra spanning zorgen, maar ik zie hem wel liever als rittenkaper.
28-03-2017 16:28
Ik moet me trouwens bij Mathieu Moller aansluiten, die kans op een rit is boeiender voor mij dan top 10 (podium zoals bij kruijswijk en dumoulin is een ander verhaal, maar ook die wonnen (bijna) enkele etappes)
28-03-2017 16:33
@ Geurt Harm: eerst ff het filmpje kijken volgende keer!
28-03-2017 16:46
@AZH, je hebt gelijk! Had dat niet gedaan, maar zie Gesink liever nog een paar jaar echt top presteren in klassementen of voor de bollentrui gaan in de Tour. Da's nog tastbaarder dan een rit.
28-03-2017 16:52
Ik zie Gesink liver als AK man in de vuelta dit jaar en zie hem dat ook doen, gok er op dat ze dit nog even onder de pet houden.
28-03-2017 16:56
Tja, de beste aanvaller van allemaal is het gelukt 4e te worden in de TDF.
Wel grappig. Normaal gesproken wordt er vooral lacherig gedaan over 'kansloze' vroege vluchters, aanvallers en bollentruien. Nu Gesink het van plan is, wordt er opeens veel positiever over gedaan...
28-03-2017 17:18
@r525 de kans in vlakke ritten is inderdaad miniem en kansloos. In bergetappes zijn er de laatste jaren echter veel kansen voor vroege vlichters dus kansloos allerminst. Desalniettemin zie ik hem liever als ak man ( wie weet in de vuelta).
28-03-2017 17:24
Lotto Jumbo wordt stilaan het lachertje van het pelen.
28-03-2017 17:26
Quote:
Normaal gesproken wordt er vooral lacherig gedaan over ‘kansloze’ vroege vluchters, aanvallers en bollentruien. Nu Gesink het van plan is, wordt er opeens veel positiever over gedaan…

Waar, maar die medaille heeft wel twee kanten (en een dubbelganger): er werd bijvoorbeeld afgelopen week ook (of juist) 'lacherig' gedaan over de kansloze keuze van Gesink om voor aanvallen te kiezen en er werd in het verleden ook met regelmaat 'lacherig' gedaan over de klassementen van Gesink (of hij niet eens voor overwinningen kon gaan rijden in plaats voor zo'n kansloze toptien).
28-03-2017 17:26
De kans om een rit te winnen lijkt mij juist niet erg groot; als hij in zijn missie niet slaagt. Wat wordt 't dan. Ik denk, dat je meer geboeid naar 't scherm zit te turen, als hij mee doet om 't klassement. Dus wat @Geurt Harm zegt.
28-03-2017 17:26
Allebei heeft zijn charme. Ik vind het prachtig dat de nieuwe Gesink voor ritwinst gaat. De oude Gesink leek op weg naar wereldtop klassementsrenners. Inmiddels zit ie daar net onder, aangezien heel wat jongens hem ingehaald hebben. Daarom prima keuze om voor dagwinst te gaan.
28-03-2017 17:44
Het belangrijkste is, afgaande op dit interview, dat hij weer plezier in het koersen heeft. Als het in z'n koppie goed zit heb ik er wel vertrouwen in. Hup Gees!
28-03-2017 18:16
@TykkeThor

Mee eens. Ik zie hem in California wel gaan voor het klassement, en dan met een goed gevoel naar de Tour.
28-03-2017 18:51
@vlek
Lachen om anderen doen sportmannen niet maar dat zijn missie kansloos was in een kleine koninginne(had ik vaak moeite mee met dictee) rit was best duidelijk, aanscherpen doe je om elke dag mee te doen voor de winst wat zijn vruchten afwerpt zoals Steven vorig jaar en Robert doet zeker niet onder, integedeel. Tukkers zijn te bescheiden, Hulzebosch uitgezonderd.
28-03-2017 19:00
Die rit was zeker niet de rit waar aanvallers de meeste kansen hadden om het einde te halen. Het was dan ook niet de enige waar hij na die aankomst bergop zijn pijlen op had gericht. Waarmee enkel wijzen naar de kansloosheid van die aanval de discussie onnodig verengd. Ik zou bijvoorbeeld eerder zeggen dat de rit van zaterdag zijn plan heeft 'gedwarsboomd', aangezien dat een rit was die 'normaal' de rit voor een kopgroep was geweest. De afwikkeling van die rit zal hem echter alsnog een positief gevoel zal hebben gegeven.
28-03-2017 19:08
Hij ziet er op en top gesjangeerd uit zo vroeg int voorjaar, lekker bruin ook waar Steven nog wat werk heeft. Gewoon jammer dat Robert de Giro niet rijdt.
28-03-2017 19:20
Lijkt me sterk dat Hulzebosch een Tukker is Schippie. Die klinkt alsof ie nog een stuk meer noordelijker afkomstig is. En Gesink zelf toch ook niet? Achterhoek toch?
28-03-2017 19:37
Klopt @Klootje Kriekeljon

Gramsbergen is meer richting Drenthe (Coevorden) dan Tukkerland. Varsseveld is inderdaad de Achterhoek of Oude Ijssel.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.