Romain Bardet: “Alles is nog mogelijk”
foto: Sirotti
vrijdag 21 juli 2017 om 08:37

Romain Bardet: “Alles is nog mogelijk”

Romain Bardet slaagde er vrijdag niet in om Chris Froome te doen lossen op de Col d’Izoard. “We droomden allemaal van een epische aanval, maar daar was het terrein gewoon niet geschikt voor”, reageert hij op de website van AG2R La Mondiale.

De nieuwe Tourspecial van RIDE Magazine is een must-have voor echte wielerfans! Onze nieuwe 236 pagina’s dikke zomer-editie is de meest complete Tourgids van deze zomer en staat vol met schitterende wielerverhalen over o.a. Tadej Pogacar, Remco Evenepoel, Fabio Jakobsen, Gio Lippens, Christian Prudhomme en Charlotte Kool. Verzeker je van een heerlijke sportzomer en bestel hem nu online voor slechts € 9,95. Wil je RIDE extra voordelig ontvangen? Neem dan nu een abonnement en ontvang 20% korting!
“Ik koers niet in dromen”, vervolgt Bardet. “Ik koers in echte situaties. Mijn plan was om voor één effectieve versnelling te gaan. Er was tegenwind en Sky had nog veel mannen in het peloton toen we de Izoard op reden. Mijn ploeg deed het geweldig en maakte de koers een stuk zwaarder, aangezien we voor de zege gingen. Ik ben erg blij met hoe we hebben gewerkt, ook al kon ik Froome niet lossen.”

De Fransman slaagde er wel in om Froome te verslaan in het sprintje voor de derde plaats. Bardet pakte zo vier belangrijke bonificatieseconden. “Ik heb alles gegeven. Er zijn nog een aantal ritten te gaan, dus we moeten alert blijven koersen. Ik ben gemotiveerd om een goede prestatie af te leveren in de tijdrit. Ik hou erg van tijdritten aan het einde van de Tour. Alles is nog steeds mogelijk. Ik ga in ieder geval knokken zoals ik op de Izoard deed, met heel veel passie.”

RIDE Magazine
41 Reacties
Sorteer op:
21 juli 2017 11:09
Kan @wielrennertje niet meteen van deze site geband worden voor deze stompzinnige, ordinaire reactie?
21 juli 2017 11:18
Wat een negativiteit in sommige commentaren. Vorig werd Bardet tweede in de Tour. Door velen absoluut niet verwacht en te wijten aan geluk(of pech van Mollema).
Nu heeft hij een etappe gewonnen(alleen Aru en Barguil uit de top 10 doen hem dat na) en staat hij weer tweede. Wederom zagen velen hem niet zo hoog in het klassement bij aanvang van de Tour.
Het verschil met Froome heuvelop is kleiner dan vorig jaar. Die jongen heeft het hartstikke goed gedaan en zijn ploeg heeft er ook voor gestreden.
Wat betreft de tijdrit, aan het einde van de Tour rijdt hij altijd een betere tijdrit dan aan het begin. En een lekke band voor Froome of een foutje tijdens de tijdrit en het kan zo voor Uran of Bardet zijn.
21 juli 2017 11:27
Bardet heeft in ieder geval nog een paar keer aangevallen.. zonder hem was er helemaal niks aan geweest. Uran is gewoon een tweede Evans, geen initiatief en alleen maar volgen.. zielige manier van koersen en zou onterecht zijn als Uran nog 2e zou worden. Froome heeft op Bardet en Uran alleen maar tijd verloren gezien z'n voorsprong na de proloog..
21 juli 2017 11:43
Nou, als Froome pech heeft tijdens de tijdrit, of valt en Uran heeft z'n dag niet, dan is er inderdaad nog veel mogelijk. Waarom zou Bardet zich neer moeten leggen bij een tweede plek zolang die fietsen van Sky het af en toe begeven en Froome nog wel eens een bochtje mist?
21 juli 2017 17:51
Wind was uit ZW, klim was vnl met rugwind, groot voordeel voor Barquil en Bardet tov Atapuma dus had zijn pijlen boven kunnen halen en Froome achter kunnen laten.
21 juli 2017 18:00
"ik koers niet in dromen" Tsja en dan zo'n uitspraak "alles is nog mogelijk" haha
21 juli 2017 18:07
Quote:
Uran is gewoon een tweede Evans, geen initiatief en alleen maar volgen.. zielige manier van koersen en zou onterecht zijn als Uran nog 2e zou worden.


Ik zou de carrière van Evans toch nog eens her-evalueren, dan weet je misschien waarom die vergelijking niet opgaat.
21 juli 2017 18:11
Mooi hopen op vuurwerk dan maar!! Open strijd voor plek 2. Bardet heeft alles gedaan wat hij kon maar froome is gewoon te sterk voor deze mannen.
21 juli 2017 18:13
Ligt er aan of je het over zijn carrière totdat ie WK werd hebt of er na. Evans was echt de allergrootste wieltjeszuiger van het hele peloton. Het WK leek hem bevrijd te hebben van die verschrikkelijke rijstijl. Kan me nog een keer Parijs-Nice (toch?) herinneren waar ie zowat de hele beklimming in het wiel van Gesink heeft gezeten toen ze met zijn 2en weg waren.

Edit: maar een van de mooiste herinneringen is dan weer als jong menneke bij Mapei in de Giro een prachtige jour-sans toen hij in het roze reed.
21 juli 2017 18:32
Ook voor dat WK viel dat wieltjeszuigen bij Evans wel mee.

Van die Parijs-Nice heb ik al vaker creatieve interpretaties gezien. Een versnelling van uitgerekend Evans zorgde voor het wegrijden van het kopgroepje met Gesink, daarna reed hij in dienst van Popovych. Toen ze nog met 3 waren en Popo moest lossen (ironisch genoeg door het kopwerk van Evans), ging Evans de laatste paar kilometer in het wiel van Gesink hangen, om wel mee te sprinten voor de zege.

Beelden staan gewoon op Youtube, hoor. Dat verhaal van Gesink/Evans op de Ventoux heeft ondertussen hilarisch vertekende proporties aangenomen.
21 juli 2017 18:36
Gebruikersnaam, ik ben anders van mening over dat wieltjeszuigen voor WK.

Quote:
ging Evans de laatste paar kilometer in het wiel van Gesink hangen

De laatste paar kilometers op de Mont Ventoux. Heel normaal allemaal als je met zijn 2en weg bent en je een grotere reputatie bergop hebt. Nee, laffe wieltjeszuiger was het altijd.
21 juli 2017 18:42
Quote:
De laatste paar kilometers op de Mont Ventoux.


20 minuten geleden was het nog zowat de hele beklimming. Dat bedoel ik dus, grotesk vertekend verhaal.

En yep, niet meer overnemen bij een concurrent nadat je kopman net is gelost, aangezien je eigen klassement al verloren is, is inderdaad heel normaal in het wielrennen. Volg je het al lang?
21 juli 2017 18:59
Gebruikersnaam, jammer dat geneuzel vooraf moet gaan aan je sterke argument. Jij denkt dat ik dacht dat ze met zijn 2en vanuit Bedoin omhoog zijn gereden? Maar goed, dat stond me totaal niet meer bij dat het toen om Popvych ging. Verandert een hoop idd.

En nee, sinds gisteren. Daarom haal ik iets aan uit 2002.

Edit: maar goed uit je woorden afleidend heb jij geen metamorfose bij Evans gezien na het WK. En vind jij het voor het punt dat gemaakt wordt heel veel uitmaken hoeveel kilometer iemand in wiel hangt.
21 juli 2017 20:14
Ik beweer nergens dat ik geen metamorfose heb gezien. Na zijn WK-titel had Evans meer lef en nam hij meer risico's.

Ik ben het er echter niet mee eens dat het daarvoor een ordinaire wieltjeszuiger was. Evans hing geregeld achteraan te harken en moest bij elke versnelling vaak een gat laten om dat daarna met hangen en wurgen terug dicht te proberen rijden. De Urans van deze wereld, die niet overnemen maar wel bij versnellingen supersnel het gat dichtknallen en moeten remmen om niet op het achterwiel van de aanvaller te knallen, dat zijn de echte wieltjeszuigers. Die kunnen beter, maar weigeren om dat te doen. Gerrans was vroeger ook zo eentje (toen hij nog meekon). Valverde deed dat ook best vaak. Niet Evans. Er was veel mis met Evans, maar het stigma van de wieltjeszuiger vind ik absoluut niet accuraat.
21 juli 2017 23:10
@klootje kriekeljon het was Malaucène....
21 juli 2017 23:25
Beterschap dan ;)

Om te reageren moet je ingelogd zijn.