‘Segafredo wordt co-sponsor Trek Factory Racing’
Volgens La Gazzetta dello Sport wordt Segafredo de tweede naamsponsor van het huidige Trek Factory Racing. De Amerikaanse ploeg zou verdergaan als Trek-Segafredo.
Het Italiaanse koffiemerk tekent volgens de roze krant een contract voor drie jaar. Het doel van deze sponsoring is om na 2016 Vincenzo Nibali naar de ploeg te halen. Eerder was al bekend dat Trek Factory Racing aast op de handtekening van de Italiaanse kampioen, wiens contract bij Astana afloopt na het komende seizoen. Destijds werd de naam van Segafredo al gelinkt aan de formatie van Bauke Mollema, maar manager Luca Guercilena hield zijn lippen toen stijf op elkaar.
Vlak voor kerst zal de overeenkomst bekend worden gemaakt, meldt La Gazzetta. Eerder vandaag maakte Trek Factory Racing al bekend een samenwerking aan te gaan met Mapei Sports.
Goed voor de sport ook, een sponsor met een bekende non-fietsgerelateerde naam. Daar zijn er niet meer zoveel van behalve de bekende gokkantoren.
Hoewel de Cafe de Colombia-ploeg natuurlijk het summum was, mooi truitje ook !!
Scotty - 3 december 2015 om 22:13
Goed voor de sport ook, een sponsor met een bekende non-fietsgerelateerde naam. Daar zijn er niet meer zoveel van behalve de bekende gokkantoren.
Sky, Movistar, Dimension Data, Lampre, Orica, Alpecin, Soudal, Lidl, Jumbo... sommige van die namen zijn inmiddels misschien verweven met het wielrennen, dat wel.
Welke team co-sponsort Lidl ook alweer trouwens?
Ik denk dat zelfs niet veel mensen weten dat Team Sky van Skysports is.
Teams zoals Liquigas, Lampre, Orica of Cofidis ken ik voornamelijk als wielerteam, niet als bedrijf.
Dat veel mensen niet weten wat voor bedrijven het zijn verandert toch niks aan mijn punt? Team Sky is trouwens een soort speeltje van de zoon van Murdoch, niet zozeer van Sky Sports.
Je punt wordt niet duidelijk hoor..
Misschien had je mij nu eens moeten quoten: "Mooi een klassieke niet-wielergerelateerde sponsor op het shirt, in de categorie alcohol, tabak en koffie".
Kijk, want daar zit het onderscheid naar al die moderne sponsors uit de bank-, technologie-, farmaceutische- en gokindustrie. Vroeger had je veel sponsors uit de categorie alcohol, tabak en koffie. Pure romantiek, mooie logo's en letters op de shirts. Segafredo valt in die categorie als hun logo prominente plek in het design van het tenue krijgt.
Sky, Movistar, Jumbo en Lidl zijn toch bekende niet-wielergerelateerde namen? Die andere namen zijn inmiddels ook bekend, en zijn ook bedrijven die niets met wielrennen doen